Alla hjärtans dag-bak...!?
Hej ^^
Vad ska ni baka till Alla hjärtans dag och vad har ni för tips på goda, söta bakverk?
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Själv har jag köpt söta rosa muffinsformar - tänkte nämligen göra Cupcakes! Behöver dock tips på vad för sorts… Det finns ju en hel uppsjö olika ^^
Mvh Felicia

jordgubb och vanilj känns ju rätt=) Fast själv ska jag göra kanel och lingonmuffins^^
Qui dormit, non peccat
#2 Ja, det klart ^^ Menar du bär inuti eller mousse ovanpå…?
Mvh Felicia

#3 Jadu man kan faktikst göra båda varianterna, men jag tycker att de är godast med jordgubb i muffinsen och vanilj som topping=) De blir för sött annars, men du kan ju göra tvärtom=)
Qui dormit, non peccat
Okej :) Ni andra då - vad ska ni baka imorgon?
Mvh Felicia

Imorgon ska jag döma gerbiluställning o gubben är i Jönköping så jag ska inte baka nåt.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Jag hade tänkt baka tårta, men allt är helt misslyckat :(
Värd på Choklad iFokus
#6 Kul med utställning! :) Synd bara att du inte hinner med att baka, men inte heller speciellt roligt att sitta och äta ensam ^^
#7 Nä, trist, varför?
Mvh Felicia
#8 Mådde inge bra och var ofokuserad. Vilket resulterade ostabilt jordgubbsmousse med gelatinklumpar, chokladfluff som såg ut som köttfärssås och en av bottnarna söndersmulad på golvet.
Men jag skyller på att det är fredag den trettonde. Fast det var ju synd på ingredienser för över 100 kr.
Men hursomhelst har jag köpt färdiga bottnar och limefrukter nu, så ska göra kokos och lime-tårta imorgon :)
Värd på Choklad iFokus
#9 Vad trist! :(
Men det är ju fre den 13:onde - mer än ok att skylla på det ^^
Mvh Felicia