Färdig mousse, bra eller dåligt?
Jag undrade lite när jag kollade på kakburkens hemsida. Är den färdiga moussen bra eller dålig? Är det nån som har någon vetskap om detta? ;)
Har ingen aning men jag har en burk med skogsbär här hemma som jag ska testa om lite mer än en vecka så jag hoppas att den blir bra. Om ingen annan har testat och du orkar vänta så länge så kan jag meddela sedan. 
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

# 1 okej ;) Vi får se om nån vet något ;) annars får jag la vänta ;)

Jag tycker deras mousser är kanon faktiskt. Enkla att göra och smakar förvånansvärt bra för att vara pulvermousse.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

# 3 Vad bra :D Men smakar dem typ naturligt? För jag vill nog inte göra de om man känner de att de inte är naturligt ;)

Lite sötare än om man hade gjort dem själv kanske. Men de har med frukt- och bärbitar och jag tycker det har en så naturlig smak man kan få med pulver.
Does it become a walk?
/Ida

De e ju jättebra ;P Vilka smaker tycker du passar ihop bäst?? :)

Oj, det är ju som baken. Gjorde en med ananas och skogsbär för inte så länge sen. Det va gott :)
Does it become a walk?
/Ida

okej då har man lite insperation ;)
Åhå, då låter det riktigt lovande med de där skogsbären som står i skåpet, nästan så jag vill testa den på en gång.
Värdinna på Fantasy

hihi…aa, man undrar hur de e ;)
Är det någon som har ingredienslistan till hands? Jag är nyfiken :)

# 11. Menar du för färdiga mousser?? ;P
#11 Skogsbär: Socker, maltodextrin, gelatin, frystorkade bär, glukossirap, aromämne, citronsyra, modifierad stärkelse, rödbetspulver, salt
Värdinna på Fantasy
Tack! :)
Har använt mig av tårtecors pulvermousse m skogsbär.
Den är riktigt god :) Smakar skogsbär och grädde hyfsat naturligt.
-' Rebecca Johansson

Det låter väldigt lovande med dessa mousser ;)

Gillar inte tillsatser… då gör jag hellre själv

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Jag håller med, det låter ganska ruskigt :) Men bra att det finns som alternativ, förstås.
Jag tycker att vissa är bra och andra inte.
Köper helt vitchokladmousse eftersom den är godare än när man gör den själv :)
Man sparar också en hel del tid, och det kan vara svårt att göra tx magomousse eller rabarbermousse :)
-' Rebecca Johansson

Visst är det bra alternativ
jag undviker bara tillsatser och äter så ren mat som möjligt så de går bort för mig. Men det är ju jag det 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Japp, samma här…
åh, rabarbermousse - det är himla gott det. Jag gjorde det i somras på färsk rabarber, men där tror jag faktiskt att jag använder brunnebys koncentrerade rabarbersaft (utan tillsatser) nästa gång..

Jag brukar oxå göra själv. Men ibland när man har ont om tid så är det jättesmidigt med pulver. Oftast äter jag inte av tårtan själv heller. Har lessnat lite på tårta faktiskt ;)
Does it become a walk?
/Ida
Jag tycker att de blir ganska lösa om man gör sj xD
-' Rebecca Johansson

# 24 det måste jag hålla med dig om :S

Men då ökar man mängden gelatin bara :P
Does it become a walk?
/Ida

Okeeej ;)
jag vet inte men jag föredra att göra egen
Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism