Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketttårtor
Läst 2431 ggr
Thea-Cazzy
0

Hur tjockt med sugarpaste?

Nu har det ju varit jul, och jag fick bland annat en paket sugarpaste och grön och röd pastafärg i julklapp, det betyder att jag snart ska baka tårta :D. Hade tänk att göra en med inte allt för söta chokladbottnar och apelsinmousse och sedan täcka med sugarpaste. Jag har bara en fråga (än så länge ;P) Hur tjockt ska man kavla ut sugarpasten?

Tack på förhand Glad

Solaika
0

Smaksak ;) Men en början är väl att se till att den räcker att täcka tårtan med ;) 3-4 mm brukar man väl säga är bra. Hellre lite tjockare så man har lite att jobba med när man ska bli av med väcken :)

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Thea-Cazzy
0

#1 Okej, tack för det snabba svaret :) Såg en film på youtube och där sa dom att 1 cm var lagom, men det lät liite för tjockt ;P haha. Men blir inte förvånad om det är så, det var ett amerikanskt program ;). Såg också en film om vad man kan fylla rulltårtor med och där sa dom att man kan fylla rulltårtor med frosting och till och med sylt, jag tänkte "brukar man inte ha sylt?" ;P det låter lite för sött att ha frosting i rulltårtor :P Iaf för min smak ;)

Solaika
0

Amerikaner fyller alla sina bakverk med frosting, dvs smörkräm typ. Och SP-lock på 1 cm.. skulle man lägga på det skulle man få lov att använda typ ett kg SP till våra tårtor. Sen skulle det inte funka att lägga på ett så tungt lock på våra tårtor med ganska mjuka fyllningar. Det är lite skillnad på en tårta fylld med smörkräm och en tårta fylld med gräddbaserade mousser och fluffar :P

Does it become a walk?

/Ida

april4
0

#3 du bor väl en bit utanför stan eller har jag fel?

Solaika
0

Tror du svarar i fel tråd ;) Men jag bor vid sjukhuset :)

Does it become a walk?

/Ida

april4
0

#5 Oj, sorry, tog fel tråd i misstag. ok, då var det inte så långt bort