Blå färg med mera...?
Jag älskar att baka och dekorera sötsaker, cupcakes och tårtor. Älskar att äta dem också förresten… :-P
Men är det någon som vet varför de inte kan börja sälja lite roliga livsmedelsfärger i vanliga affärer?? I hela mitt liv har utbudet begränsats till rött, gult och grönt.
Jag vet att man kan beställa lite mer udda färger på postorder, men de är dyra och så tillkommer frakt dessutom. Visst biter jag i det sura äpplet och beställer ändå, men jag undrar om någon vet varför t ex blått eller svart inte säljs i våra vanliga affärer?
Mvh Iram, som älskar ljusblå cupcakes!

Blått finns i välsorterade livsmedelsbutiker. Sen har Panduro en hel del färger. Så har du en sån butik i närheten så kolla in där :)
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

Jag tror att det finns att köpa i storstäder…
MVH Isnornin

Man bor nog helt enkelt i en hopplös håla… 
Jag bor i Stockholm och jag har aldrig sett blå färg i vanliga livsmedelsbutiker. Bara gult, rött och grönt. Och stockholm är, i alla fall så vitt jag vet, en storstad 
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

#4 Haha, ja större är svårt att hitta i gamla Svedala.
Jag vet ju att blå färg finns på t ex Panduro, men det retar mig lite att man aldrig kunnat trava in på tex ICA och köpa sig en flaska för 13 spänn. Tycker det kunde finnas blå istället för grön, blå är ju en grundfärg och kan inte blandas till medan grön faktiskt kan göras av blått/gult.

Hm.. va det bara tillfälligt dom hade blå då kanske. Jag vet att jag har köpt på livsmedelsfärg på Ica tror jag det va. Men det kan ju varit något tillfälligt.
Does it become a walk?
/Ida

Ja Iram hopplös håla kan jag hålla med om i bland iaf;) Men var har jag hört det…. Att det ska finnas svart färg mm i vanliga affärer??? Fy vad irriterande att man inte kan minnas…
MVH Isnornin

Svart färg tror jag inte du kan komma över i vanliga livsmedelsaffärer tyvärr.
Does it become a walk?
/Ida

blå färg har jag köpt på Coop i Fittja (södra stockholm) så där finns det även på ica maxi i haninge, har köpt för att färga egen play douh till ungarna…!! Hör annars med er lokala ica butik, de kan faktiskt ta in varan på prov! Om man inte frågar kan man inte få svar =)