Hjälp med tårta.
Jag erkänner direkt så att det inte blir några som helst missförstånd. Jag är dummare än tåget vad gäller detta med MMF och SP. Sä är det bara, det är en helt ny värlrd för mig. och jag är nyfiken! De som känner mig vet att jag är född nyfiken. :-)
Kan man alltså smaksätta MMF? Går det att använda till mer än att täcka tårtor med?
Om man vill ha en smaklös massa som täcker tårtan, vad använder man då?
Går dessa massor att färga?
Och till slut, vad kan man mer göra med ded MMF och SP?

MMF får som sagt smak av det du använder när du gör massan. Men den går även att smaksätta med hjälp av essenser eller om man byter ut vattnet mot tex saft eller vad man nu vill.
Smaklös massa att täcka tårtan med? Luft? ;) Det mest neutrala du kan ha är nog SP som egentligen bara smakar Socker. Men det kan ju även MMF göra om du gör den på vanliga vita marsmallows utan smaksättning.
Du kan göra dekorationer med MMF och SP. Ballinas SP torkar dock inte så den är inte bra till dekorationer man vill ha med stadga i.
Färga går utmärkt. Vanlig vattenbaserad hushållsfärg fungerar men pastafärg är att rekommendera då den är mer koncentrerad och tillsätter inte en massa vätska tillsammans med färgen.
Jag har för mig att jag har skrivit i alla fall en artikel om färger och täckmassor :)
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Då ska jag se om jag hittar den artikeln. :-) Har suttit på kakburken en lång stund nu och kollat runt lite. Tror jag börjar få lite hum om det hela men det är svårt när det är så mycket nytt. Har liksom inte kommit in i detta ännu. :-)

Det är en stooor värld man inte har en aning om innan man trillar in i den ;) Vet precis hur det är :)
Does it become a walk?
/Ida
Van med gräddtårta.. Jordgubbar, kivi, banan, vaniljkräm och gud vad allt. Gott men vanligt.. 

Det går det med.. men det är inte lika kul när man väl har ramlat in i den nya världen ;)
Does it become a walk?
/Ida
Jag brukar göra en tårta som ser ut som en fjäril i formen.. Får testa med en sån fast med klädsel! Spännande.. :-)

Det kan bli riktigt fint :) Nu väntar vi spänt på bilder :D
Does it become a walk?
/Ida