Att baka väldigt mycket
Jag känner mig lite småstressad nu.. på lördag ska min bror ha 40-årskalas, och som snäll lillasyster har jag såklart erbjudit mig att göra fika. Mycket, mycket fika. Planen är en långpanna morotskaka, en långpanna choklad- och kokoskaka, två omgångar chocolate chip cookies, två omgångar earl-grey kakor, och två omgångar kardemummabiscotti.
Och allt det här ska presteras under fredagkvällen… är planen. Hmm… :)

Ojojojoj, det låter tufft! Men gott :)
Lycka till!!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Oj.. va mycket gott.. o vad mycket jobb :)
Vad är earl-grey kakor? Det har jag aldrig hört förut :)
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Det är en liten småkaka med smak av just Earl Grey - himla goda. Typ mördegskaka - man kör i hop allt i matberedare, formar rullar, kyler, skär och bakar. Jag har inte med det på bloggen än, men jag ska lägga upp det efter den här omgången.

Hm.. vad smakar earl grey då? Jag som inte tycker om te ;)
Does it become a walk?
/Ida
Bergamott och citrus :) Det är roliga små kakor, brukar vara svårt för folk att känna exakt VAD det smakar, men när man berättar så kommer alla på det. :)

Hur smaksätter du med de smakerna?
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Mm.. så gott! :)
Hoppas det går bra för dig! Låtsas att du har hela veckan på dig, så brukar det konstigt nog gå fortare och enklare än om man stressar… Iaf för mig ^^,
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Hoppfull - man kör helt enkelt te med florsocker i matberedare. :)

Det lät läskigt ;) Men det finns ju bergamottolja.. kan man inte använda det o citron istället för te? Tycker det låter helskumt med te i kakor =P
Does it become a walk?
/Ida
hihi, Earl Grey smakar mossa (a)
Lovar, det blir jättebra med te i :) Jag skulle däremot inte vilja använda bergamottolja, känns svårt att få lagom. Det är dessutom trevligt med små prickar av te i kakorna.

#11 Du kan få skicka hit en kaka så jag får smaka
Jag tycker fortfarande det låter lite läskigt ;)
Does it become a walk?
/Ida
Du, det kan jag absolut göra. PM:a mig din adress så ska du få kakor på posten :)

Haha, va tokigt ;) Skickar ett PM så får du göra vad du vill med det ;)
Does it become a walk?
/Ida