Bild eller foto
Undrar hur man gör för att få en bild på tårtan. Skulle va kul och sätta dit ett foto på den som fyller år. Har sett att går att göra men hur? Nån som vet?

Det är en så kallad oblat. En ätbar bild. En del fotoaffärer gör sånt. Annars finns det sidor på nätet där man kan beställa. Jag har aldrig provat att beställa dock för jag har en kompis som har en skrivare som kan skriva ut såna.
http://www.tartbild.se/ ett alternativ.. jag tycker dock dom verkar dyra.
http://www.chrisco.net/europeanbakery/bildtartor_forslag.asp vet inte vad det kostar eller så.. men jag vet att det ska gå att beställa där iaf.
http://www.tartor.se/ annan länk till första sidan på ovanstående sajt.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Tack så jättemycket. Ska kolla dom lite senare. Min läkt kommer snart och firar mig. Har gjort en ny tårta av egen gjord sugarpasta. Det var jätteenkelt att göra den och blev bra. Bild på tårtan kommer senare.

Va kul att din sugar paste blev bra. Själv ska jag ställa mig o göra fyllningar o färga SP.. beställde svart Marsipan från kakburken i måndags o skrev brådskande o betalade på en gång.. ändå har paketet inte kommit.. o jag har ingen svart färg hemma så det får bli rött. Jag är lite sur på kakburken just nu måste jag säga!
Does it become a walk?
/Ida
Förstår verkligen att du är sur på dom. Man vill ju ha grejerna och speciellt om man som du har skrivit brådskande på.
Nu har dom firat av mig och tårtan blev en succé, den var kanongod. Som fyllning hade jag banan och färska jordgubbar.
www.kalassidan.se där beställde jag.. :)
Tack #6. Ska kolla där oxå. Behövder inte ha detta förrän till början av juli.
ingen orsak.. ;) okej, jag har beställt tidigare men behöver inte fören maj :) de håller sig iaf nån månad =)

#5 Det har aldrig krånglat såhär förut. I så fall hade jag inte beställt därifrån. Men men.. har precis meckat ihop fyllningarna så dom står i kylen.. ska städa åt mössen här hemma o sen ska jag färga SP rött. Håll tummarna för att min färg räcker!
Kul att tårtan vart uppskattad! Vi väntar på bild =)
Does it become a walk?
/Ida
Lägger in bild på tårtan i Bildtråden, tårtor. Såklart jag håller tummarna för dig att färgen räcker.
#5 Tårtan var jättegod,syrran,likaså den förra.Mums och snygg var den också
Tackar och bockar syrran "11. Då är det roligt och baka när det smakar.

Den va jättefin! Vad har du använt för tyll till de gula blommorna?
Does it become a walk?
/Ida
#12 Tänkte nog ta en 3:e gång,men måste tänka på figuren hihihi
#13 det är en stjärntyll
#14, det finns ff en liten bit kvar, ska du komma över?

#15 Okej. Har du en dropflower-tyll? Dom är inte dumma till att göra såna där lite enklare blommor =)
Does it become a walk?
/Ida
#17, nej det har jag nog inte……men har beslutat mig att skaffa både det ena och det andra vad gäller verktyg. Får ta lite i taget, det är ju rätt dyra saker.

Okej. Jo, det sticker lätt iväg med pengarna. Men kul är det =D
Här sitter jag med en färdig tårta i kylen.. den skulle hämtas kl 11.. jag kom på kl 11.20 att jag bara sagt väg, husnummer och uppgång men inte våning och vad det står på dörren.. smaaart.. =D
så vi får väl se när dom hittar hit.
Does it become a walk?
/Ida
#19 Jag såg tårtan i bildtråden och den var helt enkelt tuff och snygg att se på. Mer kommentarer finns i nya kommentar-tårtbild tråden.

Tack så mycket =)
Does it become a walk?
/Ida

Hej!
Misstänker att det redan är överspelat men jag vill tipsa om ytterligare en som säljer sockerbilder/tårtfotografier
Jag har inte testat att köpa därifrån själv, men planerar att göra det inför min stora dotters 15-års dag.

#22 Säljer hon personliga bilder oxå? Det hade jag ingen aning om.
Does it become a walk?
/Ida
#22. Jag var inne på den länken……men såg bara andra bilder….inte att hon skulle göra personliga, eller har jag fel?
Nu hade det kommit in en sida och där kan man beställa personliga bilder.
Glömde skriva wilfli.se

*Puttar upp*