Vilka färger finns??
Vilka färger kan karamell/hushållsfärg ha? Jag vet bara gul, röd och grön. Jag ska göra maränger till min syrras konfirmation (hon ville det ;D) Och det hade varit roligt med lite annorlunda färger, jag skulle vilja ha blå eller lila karamellfärg, men finns det att köpa? Har aldrig själv sett det……

Jag har sett blå… vill man ha lila kanske det går att blanda blå och röd ?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

#1 Var såg du det? =)

Tror det var på ica kvantum eller coop forum
_**/Mvh Anne

#3 okej =) då ska jag kolla nästa gång jag är där

Det fanns orange ett tag också, eller det är bara runt Halloween?

Det finns egentligen alla färger.. Kika på Borgeby kryddgård Där har dom allt möjligt. Både färger och smaker. Inte är dom speciellt dyra heller.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

#6 oh det var en farlig sida… jag mer eller mindre samlar på kryddor!
_**/Mvh Anne

Haha.. ja den är småfarlig. Det trevliga med den är att det inte är så dyrt =)
Does it become a walk?
/Ida

Åååh, jag VILL ha lila och blå, man kan ju inte köpa det någon annan stans vad jag har sett =(. Mamma tyckte nog att jag var lite dum i huvudet när jag ville köpa karamellfärg över internet xD. Jag skulle aldrig få det för mamma och pappa :(. Men dom var ju billiga! Vad betalar man i frakt? Och hur fraktas dom hem? får man dom i brevlådan eller? :P

Såhär står det om frakten på deras hemsida.
Om du beställer över 400:- bjuder Borgeby Kryddgård på frakten, detta gäller både beställning av kryddor och hästörter.
Minsta fraktkostnad är 42:- då det är lite extra arbete samt emballage vid varje order.
Du betalar enligt följande:
42 kr för brev upp till 500g
52,50 kr för brev upp till 1 kg
83 kr för paket upp till 3 kg
116 kr för paket upp till 5 kg
155 kr för paket upp till 10 kg
188 kr för paket upp till 15 kg
222 kr för paket upp till 20 kg
Flaskorna kommer i ett paket som kommer i brevlådan om man inte bor i lägenhet med brevinkast. Då får man en avi och får hämta det på det ställe där du brukar hämta ut paket.
Lila färg kan du iofs blanda av rött och blått. Tipsa mammsen din om att dom har massor med smarriga och billiga kryddor så kanske ni kan handla tillsammans så får du din färg =) Jag köper min tacokrydda där tex.. Den räcker LÄNGE o har jättebra smak =)
Does it become a walk?
/Ida

#10 Tack =) Jo, mamma är lite kryddsamlare hon med xD Hoppas att hon vill ;)

Mamma gick inte med på det, men vi har något bättre! Mamma ringde till Panduro och frågade om dom hade, och dom hade både blå och lila =D Det blir ju billigare utan frakt och allt ;D

Haha.. ja, det visste jag faktiskt.. tänkte inte på det bara. Jag tycker dock att Panduro är jättedyra på färg. Fast pastafärgen kanske är dyrare än karamellfärgen =)
Does it become a walk?
/Ida

#13 Det fanns någon "geléfärg" också ;P

Ja.. det är pastafärg. Den är drygare och blöter inte ner tex marspian så mycket som karamellfärg gör. Dessutom får man en mer koncentrerad färg av det. Men, jag rekommenderar verkligen INTE att köpa pastafärg på Panduro. Den är mer än dubbelt så dyr där som på vilken tårtshop som helst.
Does it become a walk?
/Ida

#15 Okej, då köper jag nog vanlig karamellfärg ;D

Lite suddiga bilder :/, men det får ni leva med xD

Coolt =) Minns en gång när jag gick i mellanstadiet. Vi fick i uppgift att göra en reklamfilm. Då gjorde vi en rulltårta som vi färgade grön o "marknadsförde" den som råttgift =P
Does it become a walk?
/Ida

Hihi en gång då jag fyllde år så färgade jag grädden grön på tårtan… vart mycket tårta över till mig då folk var så fega så de inte ens tordes smaka
_**/Mvh Anne

#21 #20 haha xD
Nu har vi köpt färgen =) Den blåa var jättefin, men den "så kallade" rödvioletta färgen var bara vinröd xD så jag ska prova att blanda den röda vi har med den blåa och se om det blir mer lila, det blir det ju antagligen ;P

Ja, den dom kallar violett tycker jag mest blir rosa. Så testa du att blanda med blått.. blir säkert bra =)
Does it become a walk?
/Ida

#6: Mycket farlig länk. Dit lär jag in och beställa.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Nu har hon bestämt sig för dom här färgerna: lila (blå + röd), blå, orange (gul + röd) och limegrön (gul + grön) Hon gillar extrema färger xD. Idag ska jag göra en test och se hur färgerna blir =)

Va kul! Glöm inte o fota så vi får se =)
Does it become a walk?
/Ida

#26 Det ska ni få ;D

Vill också se foton :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Igår hann jag inte, men nu ska jag göra dom =D