Internationella pizzadagen den 1 januari
Idag är det internationella pizzadagen. Ska ni äta pizza idag?
https://www.kungsornen.se/tips-och-tricks/teman-bakning/internationella-pizzadagen/
Bild från Pixabay.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Hade varit gott men jag orkar inte varken köpa eller baka själv, så jag lär inte äta någon pizza idag.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#1: Samma här. Dessutom har jag kvar av maten från igår. Lagade rätt mycket, så jag frös in den i portioner. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Jag åt pizza i torsdags istället, vi tar alltid dagen före nyår för att slippa vänta när många beställer samtidigt på nyårsdagen. Idag blir det nog pasta och köttfärssås.
#3: Ja, pizza kan man ju äta på andra dagar också. 😊
Ingen pizza här heller. Jag gillar inte att köpa pizza när det är högt tryck utan köper det hellre någon annan dag. Känns som stor risk för lång väntetid eller att något blir fel när det är så många som beställer, och jag gillar inte att bidra till stressen för pizzerian heller. Sen hade jag redan planerat för kycklingtacos idag så det blir inte hemmagjord pizza heller :)
Såvitt jag minns har jag nog faktiskt aldrig köpt pizza på nyårsdagen. Men jag brukar inte dricka/festa heller så suget efter bakismat finns väl inte riktigt där, haha.
//Jessie
Det är internationella pizzadagen idag.
Ingen pizza här idag.
Ingen pizza.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Inte här heller.
Jag har ingredienser hemma för det om jag vill men inte idag. Jag har så mycket mat kvar sen i går, så jag får äta upp det först.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Blir ingen pizza här heller :)
//Jessie
#10: Ja, det är bättre att äta upp resterna först. Pizza kan man ju alltid äta någon annan dag.
Idag är det internationella pizzadagen.
Spännande att se hur många det blir som äter pizza denna dag!
#14: Rätt många gissar jag. Fast jag kommer inte att göra det. 😊
Har ett pizzakit i kylen men det blir någon dag senare då jag har så mycket rester kvar att äta.
#16: Ja, det är bättre att ta resterna först. Pizzan kan vänta. 😊
Det är internationella pizzadagen idag.
Idag är det internationella pizzadagen.
Det blir ingen pizza för mig idag. Har förvisso ätit pizza många gånger, men aldrig 1 januari. 😊
Nej det blir ingen pizza idag, visste inte ens att pizzan hade en egen dag😄
#20: Den har funnits drygt 15 år tror jag och kommer sig av att det det då började bli populärt att äta pizza nyårsdag för att man inte orkade laga mat då - och enligt vissa för att bota baksmälla. 😁