Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketter: prathörnanquiz
Läst 384 ggr
Carmarino
2

Vad kan du om bakverk?

News55 brukar ha en quiz varje lördag. Den här veckan handlar den om bakverk. Lyckades bara skrapa ihop 8 av 10 rätt. Den ena jag hade fel på tvekade jag mellan två alternativ, och valde det felaktiga. Den andra jag hade fel på hade jag aldrig hört talas om, så det var en ren gissning - som också blev fel. ☺️

http://www.news55.se/quizar/vad-kan-du-om-bakverk/

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Använd inte för poster - Används bara för att styra placering
  • Redigerat 2021-09-21 16:07 av Carmarino
Lillyrod
0

7/10  Många gissningar och några stycken på uteslutningsmetoden. Det är nog bara 2 jag kan säga att jag kunde.

Carmarino
1

#1 Inte illa då att få ihop 7 rätt. 👍

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Sindri
0

8 rätt här också, men den del var gissningar.

Pyttelite
1

9/10 är mycket förvånad själv - tyckte att det var klurigt. Alltid lika roligt med quizar.

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Carmarino
0

#3 Bra gissat! 🙂

Carmarino
1

#4 Jättebra ju. Jo, det var en rätt klurig quiz. De brukar vara det på News55, men de brukar ändå vara roliga att göra.

Sabah
1

6 rätt. Väldigt bra då jag gissade på det mesta, någon blev uteslutningsmetoden, 2 var jag helt säker på! Kul med sånt här! Man lär sig det man inte kan! 🙂

💖🧡💛💚💙💜

OlleA
3

Jag är urdålig på sådant här, men lyckades faktiskt få hela tre rätt. Jag vet i alla fall vad bakvärk är: det man får när man drattar på ändan! 😉

Olle

Tant Grön
1

8 rätt. Kunde det mesta.

MonicaLagerquist
1

tre rätt går och drar något gammalt över mig och skäms

Stolt ägare till tre La permer

lillnessie
1

7/10 får jag vara nöjd med

Sabah
1

#8 Bakvärk haha! Nu är det stor risk för det här, då det tinar väldigt mycket på dagarna och fryser om nätterna!

💖🧡💛💚💙💜

Carmarino
0

Grattis alla. 🌺

Testet är inte lätt, även om man kan mycket om bakning MonicaLagerquist. 🤗
Kan man inget alls är det ett jättebra resultat att få tre rätt OlleA. 😃

MonicaLagerquist
0

#13 Jag bakar ju massor men kan uppenbarligen inte en massa om bakning. Bakar allt matbröd. kakor tårtor och allt i brödväg vi äter

Stolt ägare till tre La permer

Carmarino
0

#13 Ja, jag vet att du kan mycket om bakning, men det var också ett svårt test. Jag gissade själv på flera frågor, och hade turen att gissa rätt. 👍