Bakverk iFokus

Bakverk

Etikettkakor
Läst 1730 ggr
Michaela-N
0

Vad heter kakan?

Vad heter kakan? Det är en sockerkaksliknande variant med mörk chokladtäcke runtom, och någon sorts syltklick i mitten. Tror det var typ persiko- eller hallonsylt. Vill även minnas att formen på kakan var lite vågig ovanpå, så att man alltid kunde skära lika stora bitar (ca 1 cm breda). Det är alltså en köpekaka som min farmor alltid köpte när jag var barn och som jag inte hittar i butik längre…

*~HamsterHamster~*
0

Låter som någon sponge cake som jag köpt på lidl eller gekås xD

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Michaela-N
0

#1 Omg ja! googlade lite och den ser precis ut som dessa sponge Cakes från Lidl fast dom är gula inuti och sylt i mitten. Finns dom kvar fortfarande? http://3.bp.blogspot.com/-A8AEsTXKelg/Tnm_guTJzEI/AAAAAAAABO0/xnLjoQA2_Dc/s1600/LIDL_MarbleSponge.jpg

*~HamsterHamster~*
0

#2 sponge cakes finns nog kvar, vet dock inte om den sorten finns kvar =)

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

leemland
0

Har för mig att netto har ibland. Kanske inte just det fabrikatet du länkade till 😛 Och troligtvis har nog Lidl också 😛

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

[Zachapacka]
0

Om själva kakan var i choklad och den var aprikosmarmelad i mitten så tycker jag att det låter som en sachertårta. Men eftersom att det tydligen var en köpetårta så gissar jag nog som de andra