Chokladtårta fyllning?
Ska baka en chokladtårta till min lillebror som fyller elva och skulle behöva tips på fyllning. Han sa att han ville att hela tårtan skulle vara choklad utom fyllningen som skulle vara något annat. Jag funderar på vaniljkräm men vet inte hur man gör det eller om det skulle passa. Någon som har tips på fyllning?:)
Till min brors student gjorde jag en (egentligen flera😛) chokladtårtor med hallonfyllning. Har tidigare till systerns konformation för några år sedan också gjort chokladtårta och om jag inte minns fel så hade jag chokladfyllning där 😛
Men du kan kolla i trådarna Recept på tårtfyllningar och Recept på tårtfyllningar 2 och se om något där kanske passar dig 🙂
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
Apelsin är gott till choklad och även citron. Vill man kan man göra antingen smörkräm med smak av citrus eller en god mousse. Eller göra apelsinklyftor i sockerlag.
Tack så jättemycket! Blev någon smörkräm med choklad i och alla tyckte den var supergod:)