Bakverk iFokus

Bakverk

Etikett: tårtor
Läst 2948 ggr
dragonstar
0

Vill göra små tårtor

Hej

Jag är sugen på att göra tårtor av olika slag. Men det blir väldigt mycket för 2 personer att äta. Hur ska man tänka om man minskar smeten?

Hur kan man annars göra?

Kom med alla förslag =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

MrsGoldfire
0

Baka muffins och gör minitårtor…

Bjud in någon mer att äta…😛

*Ni behöver inte älska mig, jag vill bara vara med på ett litet hörn…

kena10
1

Gör som jag och min pojkvän. Jag bakade en stor tårta ibland på helgerna och så delade vi den på hälften och åt varsin halva framför tv:n. Nej, vi blev inte tjocka :)

dragonstar
0

Har inga att bjuda in… Annars vore det en bra lösning

MrsGoldfire
5

Var bor du, jag kommer direkt…🎂😃

*Ni behöver inte älska mig, jag vill bara vara med på ett litet hörn…

dragonstar
5

Hahaha får sätta ut en kontacktanons, djurgalen, sjukskriven kvinna söker en bakvärksätare =) hahah

Tessen
3

Jag skulle göra som så att jag investerade(hela) 70kr på dessa två små "barn-bakformarna". Dom marknadsförs till barn men det är helt okej springformar på 12cm/diameter.
Jag har själv två stycken såna som jag köpt från Storbritannien genom eBay och brukar då göra en smet till en 20cm-form och ta hälften i varje miniform, man måste dock ha krage i då dom bara är 4,5cm höga och om man använder sig av det receptet jag gör och fördelar så så blir bottnarna nästan uppåt 10cm höga. Lite ojämna där kragen tar över kanten men det är ju lätt ordnat med en kniv eller spackla lite extra.
Sen är det bara att dela receptet till en tårtfyllning på 4, det blir över ändå eller väldigt tjockt lager, eller så fyller man med bär, vaniljkräm eller annat man är sugen på.

Bottnarna går ju att dela i så tjocka anslag man tycker är lagom och av två bottnar med en smet för 20cm/form så kan man snarare få 3 normalhöga minitårtor sen om man pusslar ihop anslagen från dom två formarna.
Man kan ju enkelt blasta in den ena ordentligt och frysa och bara använda ena så går det ännu snabbare nästa gång du blir sugen på att göra en minitårta. :)

/T

dragonstar
0

Jag sak allt fundera lite mer på de =) vill köpa alite andra tillbehör med så om ni har tipps på bra butik med låga priser tippsa =)

Tessen
0

Inne på Ebay så kan du hitta det mesta och trots att frakt tillkommer blir det oftast billigare än i alla webbutiker här i Sverige!
Om man söker på cake decorating så finns allt man kan tänka sig! Vissa säljare är billigare och bättre än andra, min absolut favorit är denna där finns det mesta man kan tänka sig och både gel och pulverfärger till superbra priser!

Tyvärr vet jag ingen svensk webbutik som är direkt billigare än någon annan.

/T

Yellow22
0

Åhlens säljer en springform som är 12 cm i diameter, den använder jag när jag gör små tårtor. Har dock också problem med att dela upp recepten så att jag får lagom mycket smet 🤔

LinaK
0

Rulltårtsbakelser är ju bra gott 😃 Då kan du bara skiva upp så att det räcker till två personer och sen göra bakelser utav det, sen kan du frysa in resten.

Kanske inte det förslaget du var ute efter men du har ju fått flera andra bra förslag 👍

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

dragonstar
0

De är en smart ide =)