Vilken är din favoritkaka?
Vilken småkaka är din favorit?
Själv är jag svag för skurna kakor, favoriten är nog kolakaka. Den får gärna vara lite seg.
/ Ida - sajtvärd
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
dammsugare ! aka punchrullar.
jag fick ett grossistpaket när jag fyllde 15. ca 300 godbitar.
tror jag gav bort max 10 =P
Jag är väldigt svag för havreflan med choklad på!:) Och shackrutor tror jag dem heter..
Annars är jag mera för muffins, moccarutor, morotskaka och sånt som är mjukt:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Drömar xD
Havreflarn
Oh har glömmt namnet på en av favvo finns i burk i maxi choklad med strösoker på :P riktigt Gott
Chokladbollar ääääääälskar de :P

#4 Du får ta reda på namnet o återkomma då ;-)
Does it become a walk?
/Ida
Åh vad svårt….. det får bli rullrån som jag gör själv då :o) annars bondkakor.

Drömmar är goda… har många, hmm. undra vad dom heter. :P

Jitterbuggar de är nog de godaste kakorna om jag måste välja.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

kolakakor och havrekakor med russin och syltad apelsin i, och då hemmbakta.

ja du kakor..svårt fall..men brysselkex äe inte fel..lika så kolakakorna…

Maryland kakor=) De har chokladbitar i sig. Drömmar o Ballerina är också gott.

Singoalla är godare än Ballerina ;-P
Does it become a walk?
/Ida

Nope aldrig i livet ;O
#12 nej du, Ballerina är mycket godare än Singoalla *S*
Jag gillar varken ballerina eller singoalla. Chokladrån är min favorit.

Haha.. hejja Chimney :-D
Ballerina är gott.. men man kan inte äta mer än typ två stycken.. sen tar det stopp för det är nogat i dem.. O sylten eller vad man ska kalla det i Singoalla.. *dreggla*
Does it become a walk?
/Ida
De finns sylt i både singoalla och ballerina, tycker dem smakar ungefär lika gott faktist:)

Nähe.. det är ju nogat i Ballerina ju =P
Does it become a walk?
/Ida

ne det finns ballerina med sylt,mint,sen tro de va apelsin okså inte riktigt säker :P

Nääe, sylten är Singoalla. Ballerina är chokladkexbotten, nogat, vitkexring. Singoalla är vitkexbotten, vitt kladd, sylt (hallon eller citron), vitkekxring.
Does it become a walk?
/Ida

Singoalla med citron är godast =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#21 Va? men ballerina har ju också olika smaker? eller vad menar du..
det finns ballerina med nougat och vitt och så finns de med sylt och vitt och med gult och vitt.
Sen finns de en helt annan sort som jag trodde var singoalla som de finns sylt och vitt osv osv..
Ha där ser man.. http://www.goteborgskex.se/produktinfo/sota-kex/test
De hade jag faktist ingen anning om. Har aldrig lagt märke till att det hetat något annat^^
Men där ser ni ju iaf att de finns mint och apelsinchoklad me;)
Fast då håller jag verkligen med.. singoalla är mycket godare! Älskar den röda sylten!:)

Hehe.. jag med.. jag brukar spara den på en sked från flera kex o sen äta upp sylten sist =P
Does it become a walk?
/Ida
haha, tror faktist alla har sina speciella sätt med dem där kakorna. Jag brukar ta bort överdelen och äta underdelen med de vita och sylten och sen vill jag inte ha överdelen för den är för torr^^
Drömmar! :)

Knäckflarn… hejförresten! Vilken kul sajt!! Har dreglat över tråden med tårtbilder :)
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

#28 Det finns en tråd där du kan hämta servetter om du dregglar för mycket :-D
Does it become a walk?
/Ida
Knäckflarn, havrekakor & bonnkakor (hemmagjorda) är mina favoriter :D
Om vi pratar om köpta småkakor: Oreo cookies *slurp*

Tack, jag såg det
det lär behövas!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
havreflarn med choklad kan jag äta i all evighet ^^ Tycker även om mammas hallongrottor

Min favorit kaka är nog kladdkaka eller kärleksmums.
Mina favoriter är nog Drömmar eller Singoalla, har inte bestämt mig ännu…
Cupcakes och *ånej va heter dom* kommer inte på
Jag e väldans förtjust i cupcakes ^^ Fast jag tycker iofs att dom är mer fina än vad de är goda xD
Nyfiken på vegansk styrketräning? Då kan du kika in på min blogg http://veganlifting.blogspot.se/

Mina favoriter är vaniljdrömmar och sådana chokladkakor med pärlsocker på <3 :D
Dammsugare och hallongrottor

jag är också förälskad i havreflarn med choklad. muums. önskar jag inte var på diet just nu hehe
Jag gör en urgod kaka med jordnötter, choklad, havre.. den är helt klart min favorit.

Kransekage (dansk/norsk mandelmassakaka) Det är gott det!

Är mkt förtjust i bonnkakor om de nu heter så. Även drömmar är ju farligt gott. :)
Alltid gott med nå sött till kaffet!
Drömmar, SpelsEmilskakor, Rullrån…… svårt att välja när man är svag för det mesta i kak och fikabröds väg, men allra godast är nog morotskaka… sån med Philadelphiaost kräm på eller Potatskaka….tror jag.
#43, Men morsan, du glömde Singoalla! 

Drömmar, bondkakor, havrekakor, hallongrottor. Allt möjligt förstår ni.
jag är inte alls förtjust i kakor, enda undantaget är potatiskaka (varför det nu heter så? det har jag aldrig begripit?
)
Jag har en massa favoriter , men chokladkolakakor med vit choklad=supergoda har en försvinnande åtgång hos oss.
Solrostosca är också jättegott, halvmånar inte heller dumt,havreflarn gott gotti gott gott.
Jag som hade bestämt mig för att inte äta några kakor denna vecka nu rinner tandvattnet snart. Går på lunch istället magen knorrar.
äter nästan aldrig kakor
men om nån frågar om det får lov att vara en delicato boll? Ja för fan!
Havrebollar var en stor last förut , samt cheesecake och kladdkaka.
Har sååå många favoriter.. listar några av dom.
Havreflarn Vaniljdrömmar Mördegskakor Oreos
Hallongrottor, dumlekakor och saffranssnitt (lite som kolakakor men med saffran) och morfars drömmar. Tyvärr tog han receptet med sig i graven men jag kommer alltid komma ihåg hur de smälte i munnen.
Min blogg Moster Bakar med recept och bilder på det jag bakar hemma och på konditorilektionerna.
Nougat-kakadau! En sorts havrekaka med nougat uppepå, hur god som helst. Fast jag vet inte om de räknas som Småkakor, det klart. Annars är det nog kokostoppar eller kolakakor.
O Singoalla med hallon är klart godast av de där. Ballerina är ju bara en massa kakao, o det tål inte jag. Allt med choklad är av ondo för en kakao-allergiker.
I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet
Av köpta kakor håller jag med #22. Singoalla Citron, eller rätt och slätt vanliga Bra go kex..
Ska det vara hembakt gillar jag sånna där kola kakor med kola och vit choklad på…mums…….

Dammsugare/Punschrullar, kolakakor och Chocolate Chip Cookies :)
Jag kom på att Gilles havrekakor, de UTAN choklad, faktiskt är godare än några singoalla kan bli!
#55 - ccc kan man göra med nötter istället för choklad, de blir jättesmarriga! Ett klart tips för de som vill undvika choklad, även om jag verkar vara ensam om det…
Ebmfh
Trollcaféet

#56 Aha okej, nja jag föredrar nog med choklad ändå 

Kokossnitt med choklad på!
Himmelskt goda!

Ballerina kladdkakor med mjölk!
jag vet inte vad dom heter :p men dom är typ vanilj och choklad i mitten och vanilj. Bra beskrivning va?
men dom är jätte goda :D kan äta massor av såna.
// Michis
dom där små med mandelmassa och en hasselnöt i mitten, dom är sega, mjuka, vad kllas dom? vill gärna ha recept! :D
Brysselkex <3

Helt klart mina älskade Norrlänningar! Ja, det heter faktiskt så!^^ Vet inte om någon hört talas om den? Min mormor brukade göra dessa till jul och de är helt makalöst goda! Smördeg som man fyller med en slags mandelmassafyllning och rullar ihop och sedan skär i bitar. =)
Annira, kan du inte dela ut receptet på de kakorna, det låter jättegott!
Ebmfh
Trollcaféet

Men självklart!!^^
Norrlänningar
Deg:
150g Smör
150g Vetemjöl
3 msk Kallt vatten
Mandelmassafyllning:
100g Sötmandel
2st Bittermandlar
100g Florsocker
1st Äggvita
Garnering:
Uppvispat ägg
Hackad mandel
Strösocker
Arbeta samman degen och låt vila kallt ett par timmar.
Skålla och mal mandeln och bittermandeln. Blanda med florsocker och äggvita.
Ta fram degen och dela i två delar. Kavla sedan ut varje del till 10 cm breda remsor. Bred ut mandelmassan och rulla ihop dem på längden. Tryck till längderna en aning, så att de blir 4-5 cm breda. Skär sen 2cm breda bitar eller trekanter från längden och lägg på en plåt med bakplåtspapper.
Pensla med uppvispad äggvita och strö över Socker och hackad mandel. Grädda i 200 tills de blivit gyllengula.
Njut med en kopp kaffe till!!
Några som heter Makalösa. De har russin i sig. Smältande, syndigt goda.
Och så Finska pinnar. Gärna de jag gör själv. Eller mina marmorerade mördegskakor. Åh!

Det är nog drömmar eller kokoskakor;)
Försök att aldrig ge upp hur svårt allt än är

det finns ju så många som är godast!
kolakakor eller chokladbröd är nog vinnare i slutändan.
Dammsugare , gärna med vitchoklad på kanterna istället för mörk (A)
~I am quiet because if I would speak I would tell the truth and hurt people ~

Egentligen föredrar jag sånt som är mjukt och kladdigt (cupcakes, falsk potatisbakelse, drömrulltårta mm) men en hård kaka som verkligen är jättegod är jitterbuggare!