Vad kan man göra med äggvitorna?
Som rubriken säger, vad kan man göra med äggvitorna? Det brukar falla sig så att recept jag gör kräver äggulor, men inte vitor och sedan står man där efter ett tag med en hel drös vitor som jag inte vet vad jag ska göra med men ändå inte vill kasta bort.
Några tips?
Maränger? 
Sajtvärd på Naglar.iFokus, Medarbetare på Galopp.iFokus
NY HEMSIDA http://nailedit.inc.se | INSTAGRAM elvirarudback
Tänkte också maränger 
/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus
Har tänkt det och gjort det from time to time, men det är inte så populärt här hemma :/ det blir alltid kvar så länge.
Sökte lite o hittade recept på bland annat:
Chokladmousse
Kiwisorbet
Marängsviss
Marängtårtor
Testa o söka runt lite på google så hittar du säkert nåt du gillar 
Det går också jättebra att frysa in äggvitor om man vill baka vid senare tillfälle.
/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus

Visserligen inte bakning, men man får lite fluffigare/frasigare pannkakor eller våfflor om man vänder ner uppvispad äggvita i smeten.
Hemmagjord glass eller tiramisu har man äggvita i, makroner, mandelbiskvier, jitterbugg,kokostoppar mm 
Edit: glömde det bästa, i hemmagjorda mumsmums har man äggvita!
Qui dormit, non peccat

Hittade ett till recept, perfekt om man har massor av äggvitor http://www.tasteline.com/Recept/anglakaka
Qui dormit, non peccat
Marängsmörkräm att spackla tårtor med eller smaksätta med nåon essens eller citrus eller choklad och toppa cupcakes med?
Recept på minst två - tre olika marängmörkrämer/frostings finns i denna recept-tråden. Det är enväldigt massa vispande så en köksassistent är ju bra att ha, eller någon som orkar hålla elvispen tillräckligt länge ^^
Annars kan du göra en botten till valfri mousse-tårta med riven mandelmassa och äggvitor som grund till botten. Själv brukar jag testa mig fram till en god sådan botten och tillsätta lite allt möjligt som nötter, kokos, krossade digestivekex eller vad man nu tycker är gott 
Recept på en massa olika sorters mousser hittar du i denna recepttråden, men jag skulle iaf dubbla receptet, ev göra det tredubbelt för en hög och fin moussetårta med sådan botten i en ca 20 - 24cm form.
Använd en mousse med gelatin i för att få den tillräckligt fast för att inte rinna ut när formen tas av.
Riv bara ner önskad mängd mandelmassa och vispa ihop med äggvitor till en kladdig smet, tillsätt sedan det du vill ha i och tryck ut i botten på en springform och grädda i ugnen tills den fått en ljus fin färg. Jag tycker mycket om när det blir en ganska tjock botten för då blir det som en seg och god kaka i botten.
Man kan även såklart använda denna botten till cheesecakes, både frysta, "no bake" dvs med gelatin och ofta choklad i, eller en ugnsbakad cheesecake. Så det finns ganska mycket att välja på.
Något annat som är väldigt gott som du skulle kunna testa med äggvitorna är att göra en hemmagjord Budapestrulle och skära i lagom bitar till fika/dessert.
Hoppas att något av tipsen och något/några av alla recept i båda trådarna kommer till nytta för att användas och hitta på något med dina äggvitor! 
/T