Bakverk iFokus

Bakverk

Etikett: recept
Läst 1513 ggr
[Aquelegia]
0

Superenkel frostningsteknik!

Hittade en tydligen Superenkel frostningsteknik som jag skall testa mig på imorgon. Insåg dock nu efter jag vispat ihop min vitchoklad/smultronfluff att det är frosting eller smörkräm man skall ha.

Får se hur det går med fluff då!Tungan ute
Någon som testat på denna tekniken?

Hade egentligen tänkt färga raderna i olika färger men har bara 2 spritspåsar. Så till färgglatttävlingen får det bli en annan tårta Cool

Frostingstekniken var iaf sjukt snygg!
Svägerskan och bror avskyr verkligen all sorts täckning av tårtor annat än emd krämer så denna gången slipper dom ^^

Tessen
0

Ja det är en väldigt enkel men ändå lite roligare teknik att täcka ist för att bara spackla tårtan!
Absolut inte svår. Om du vispar fluffet ordentligt tjockt så borde det inte vara några större svårigheter.

/T

madaska
0

jag spackla den senaste tårtan jag gjorde med fluff, gick hur bra som helst, det enda var att man fick ställa in den emellanåt för den itne skulle bli rinnig i värmen (fast vi har typ 800grader i vårt kök när vi har ungen gång, så det kan ju vara därför.. :)

kan du inte bara skölja av spritspåsen om du vill ha fler färger men bara har två påsar? Det hade nog jag gjort. Eller samma färg med olika nyanser kanske fungerar bättre, då kan du färga nästa rad mörkare bara efter hand som du fyller på med fluff ju :)

Med lite socker i botten.

http://tantblog.wordpress.com
- En liten tant några steg med sleven från bakeliten.

[Aquelegia]
0

Får se hur mycket ork jag har imorgon. Antagligen kommer jag bara köra med vitt men ska ju ändå baka fler tårtor innan tävlingen är slut ^^

madaska
0

haha, jag menade ju såklart ugnen, inte ungen igång. Någon sådan finns inte här som stör i tårtbaket :D

Med lite socker i botten.

http://tantblog.wordpress.com
- En liten tant några steg med sleven från bakeliten.

[WickedAlly]
0

Häftigt, det ska jag absolut prova nästa gång. Trodde att hon gjorde allting med själva tyllen först men så var det ju icke :)

Det står ju att det går med grädde så fluff bör ju också vara okej. Jag spritsade med fluff sist då jag har lite svårt för tunga krämer, och det blev väldigt bra tycker jag. Det höll sig och rann inte iväg :)

Funkar det tror ni att ha pyttelite bakpulver i fluff också? Det funkar ju toppen i grädde men chokladen/godiset kanske "förstör"?

appelsinchoklad
0

Det måste jag testa någon gång :)

Tänk vad fint om man spritsar i olika färger, som en regnbåge :)

Kan du inte göra egna spritspåsar, rulla ihop ett bakplåtspapper/smörpapper, eller ta en plastpåse och klipp hål i ena hörnet?

powderpuff
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag gjorde en nutellafrosting och tog bladtyllen och gjorde vågor med och den tårtan blev så här Glad

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

[Aquelegia]
0

Testade aldrig den där frostningstekniken. Vart helt slut väl framme så fluffet smetades bara på för svägerskan beordade mig att inte krångla till det ^^