Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketter: cupcakesmuffins
Läst 2024 ggr
Mauo
0

Ide-hjälp födelsedagsmuffins

Hallå! Behöver lite hjälp och ideer av alla er talangfulla och kreativa bakare härinne! Den 25e fyller min chef 75 år och som de flesta äldre människor vill han inte ha några prylar, så jag tänkte fixa ett gäng smaskiga muffins till honom och dom som jobbar den dagen. Jag vill göra nåt tjusigt och inponerande med fina, men inte "tunga"(typ SP-lock) dekorationer, gärna lite text. Har försökt lista ut vad han gillar men han verkar tycka om allt, så jag tänkte ett par olika sorter som går bra ihop smakmässigt, med matchande dekoration. Alla förslag tas tacksamt emot, för det står totalt still i mitt huvud just nu. :)

Frida
0

Spritsa frosting lite snyggt och stick ner/lägg bokstäver på? Du kan skriva med smält choklad direkt på eller på en plastfilm som du sedan låter stelna och lägger på frostingen. Om du inte vill göra bokstäver i marsipan/SP/FP.

Jag gjorde en gång en tårta som jag dekorerade med pappersbokstäver som var fastlimmade på silverfärgad metalltråd som jag "snurrade" och stack ner i tårtan. Något sådant kan du ju också göra. Antingen hela hans namn på en skylt per muffins eller en bokstav per muffins så att de bildar hans namn (eller liknande) när de står på rad efter varandra.

Olika sorters bärmuffins passar bra ihop och så är ju bär riktigt gott också. Eller olika sorters choklad (vit, ljus, mörk).

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Mauo
0

Var rädd att mitt inlägg skulle vara lite flummigt och svårtolkat men de va precis vad jag va ute efter! Chokladbokstäver i frosting var en grym idé! Choklad/kaffe, citron och hallon kanske kan va en bra kombination? Tre olika sorter alltså, inte allt i en^^ Mer ideer och förslag tas tacksamt emot! :D

Mauo
0

Oavsett om nån undrar så blev muffinsarna en fantastisk succé! :) Bifogar bild när jag får tillfälle^^ Blev iallafall kaffemuffins med Bailys, och röda-vinbärsmuffins på egna bär med cream cheese frosting. :) Fixade en enkel text med bokstavsströssel^^ Och tack för hjälpen Frida! :)

Mauo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

:)