vad ska ni baka i helgen? =)
gomorron!
Vad ska ni baka för mumsigt i helgen? :) på söndag ska jag till mormor och äta hennes goa äppelkaka med vaniljsås, kanske att jag bakar nåt mer då :)
Jag ska förbereda en tårta på söndag, baka tårtbottnarna och lite annat, inför min födelsedag på måndag. Aldrig bakat en tårta förut, hoppas det blir bra!
Ska även baka något som inte innehållet banan, kanske en bakelse eller muffin eller något =)
Funderar på att baka brownies :)
/Emma
Nej,, kärleksmums menade jag :P
/Emma
#1 åå tårta! :D hoppas att det går bra, jag tyckte det var jätteknpigt när jag skulle baka tårta för första gången. men det blev mumisgt. :)
#2 kräleksmums är min näst godaste kaka! :D min godaste är morotskaka. alltså, bakverk kan var ahur knepiga och invecklade som helst men det är oftast det enkla som fastnar på nåt sätt! :)
Blir tyvärr ingen tårta för mig, ingen verkar komma på min födelsedag, och då är det ju inte kul att göra en tårta heller! Speciellt inte med tanke på att jag i vanliga fall äter LCHF och tänkte fuska en bit på min födelsedag, känns ju ingen höjdare att baka en stort tårta som blir stående i kylen hela veckan utan att jag får äta av den!
Men tack för lyckönskningen ändå! :*
#5 haha, ojdå, nej, de tär ingen mening att göra tårta om man itne ska äta den ;) Men vad elakt att ingen kommer på sin födelsedag :(
jag provade att baka negerbollar med hallon, dom blev mycket omtyckta ;)
A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på Rexkanin & Weight Pull..!
#7 å tjena, går det? :D va mumsigt det låter!!
Ja det fungerade ;) dom blev så härligt söta och goda, krossade även i lite mörkblock choklad ^^
tror jag tog i ½dl hallon till en smet :)
sen luktade dom härligt goda också ^^
Blir tårta ändå! Håller på med tårtbottnarna nu, de görs utav ett recept på banankaka, men tunnare och i två omgånger (eftersom en banankaka blir så kladdig och svår att dela). Verkar bli bra! 
Åhh låter så super gott :D