Bakverk iFokus

Bakverk

Etikett: tårtor
Läst 4340 ggr
flowerpower1
0

hur många räcker tårtan till?

Hej! är det någon som vet ekvationen för att räkna ut hur många en rund tårta räcker till?

ska göra bröllopstårtor till ca 76 pers. tänkte fylla tårtorna med nån slags fluff och grädde blandat med bär. tänkte täcka tårtorna med mmf. tänkte att varje tårta skulle vara 20 cm i diameter. Hur många tårtor skulle du göra?

skulle jättegärna vilja få tips på vad jag kan ha under mmf (förutom traditionell smörkräm) som har minimal chans att börja svettas, något med philadelphia?

tack på förhand! Skrattande

Trassi
0

Här hittar du en tårträknare. Om det serveras mat innan så går det åt mindre tårta.

http://www.pejgan.com/antalbitar.asp?mode=RaknaBitarsquare

Jag skulle göra en marängkräm, den är fluffig och hållbar, ta lite tid att göra men är värt det. Tyvärr har bara recepetet på finska :) Googla

Solaika
0

Marängsmörkräm finns recpet på här på sajten. SMBC förkortas den. Kolla bland artiklarna. Men MMF kan du lägga direkt på grädde utan problem. Se bara till att den är ca 3 mm tjock så är det lugnt.

Hur mycket tårta du ska göra beror på vad som serveras i övrigt, vad du har i tårtan och hur höga de blir.

Som exempel: Smörgåstårta innan. Då skulle jag göra lite lättare fyllning. Tex kokos och lime. Otroligt god och lättsam fyllning. Gör du egen botten och fyller med mycket fyllning så blir tårtan ca 8 cm hög. En vanlig sockerkaksform är 24 cm i diameter. En sån tårta räknar jag på 15 bitar. Men då är det stora bitar. Sen är det lite så att efterfrågan styrs av tillgången. Finns det inte så mycket tårta så tar folk mindre bitar och vice versa :)

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida