Bakverk iFokus

Bakverk

Etikett: tårtor
Läst 1437 ggr
FeliciaS
0

Tårta till Alla Hjärtans Dag?

Det blir alldeles för lite tårtbak här hemma, när det väl är födelsedag har jag stooora planer men det resulterar aldrig helt och hållet i att jag blir helt nöjd *s* Därför ska jag ta flera tillfällen att öva tårtbak, nästa blir Alla Hjärtans Dag (skyller på att det finns något att "fira" i alla fall :P).

Jag skulle behöva tips på hela tårtor - alltså bottnar, fyllning och vad man kan täcka den med. Förslag?

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

FeliciaS
0

Om min SP inte hinner komma tänkte jag använda mig utav modelleringschoklad. Vad kan man ha för passande fyllningar i? :)

Mvh Felicia

Solaika
0

modelleringschoklad är jättesött, så friska fyllningar är att föredra :)

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

FeliciaS
0

#2 Okej, tack för tipset! :)

Mvh Felicia

dragonfire
0

Jag ska göra en minitårta imorgon till Alla hjärtans dag tänkte jag. Min sambo är bortrest och kommer hem först till kvällen, så jag har hela dagen på mig…

Jag hade inte hunnit skaffa någon sp, så jag gjorde egen mmf igår kväll, det gick ju relativt smidigt och enkelt! Köpte "skumsockerbitar" på lösvikt och smälte ner och blandade med florsocker till en deg. Den tänkte jag ev färga (eller så får den vara vit), och så gör jag nog någon hjärtdekoration också.

Själva tårtan tänkte jag göra på chokladbotten (tänkte faktiskt köpa färdig, hinner inte baka egen eftersom jag jobbar i kväll), och jag tänkte fylla den med vit chokladmousse och jordgubbar.

Spacklar nog med någon sortst smörkräm, förmodligen med chokladsmak!

Om det funkar tänkte jag skära ut hjärtformade bottnar av de färdiga.