Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketter: cupcakesmuffins
Läst 3380 ggr
annie
0

Grundrecept cupcakes? Lite frågor..

Vill gärna testa cupcakes, ser så gott ut!

Finns det något sorts grundrecept? Har ju förstått att det inte är riktigt samma som muffins… eller?Obestämd

Önskar även gärna recept på frosting, grundrecept?? Proportioner?

Funderar på att göra fluff som topping… men vilka proportioner bör man använda till exv. bilfluff, pollyfluff, choklad osv. om jag INTE vill göra på hela 3 dl grädde?

Sandra
0

Oh, vilken bra fråga! Jag har samma funderingar som du!

Väntar med spänning på svar.

annie
0

Putteliputt.. Ingen som har recept?

Hoppfull
0

Jag har tyvärr inget recept, gillar inte riktigt den typen av bakverk, men om du söker på sajten finns det säkert recept.

Lycka till!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

anija
0

gah! Hade skrivit näsan hela inlägget och så försvann allt! Skrikandes

Försöker igen. Återkommer…

anija
0

Det här har jag kört på. Om det är det bästa vet jag inte, då jag bara provat dettaTungan ute

100 g smör
2 ägg
1.5 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
2 dl mjölk
1 citron (skalet)
4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 nypa salt

Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker.
Ner med smält smör, mjölk och citronskal.
Blanda de torra ingredienserna och rör ner dem.
175-200 grader beroende på hur stora du gör. Grädda i mitten av ugnen ca 10 minuter. Jag har alltid fått förlänga tiden, så kolla dem…

Frosting:

100 g Philadelphiaost
60 g mjukt smör
300 g florsocker
0.5 st citron, saften

Vispa allt utom osten krämigt.
Vispa i osten.
Färga glasyren med karamellfärg om du vill.

Jag har kört på halv sats av frostingen, men det beror ju på hur mycket man vill ha på. det går även utmärkt att frysa in det som blir över!

aliciia
0

Som sagt.. Cupcakes har aldrig ägg i, då är det "muffin" eller " Fairycake" (stavning?) det finns recept i min artikel jag har skrivit :)

anija
0

Då ber jag om ursäkt för receptet… De stod som cupcakes där jag fått det ifrånObestämd Men då har jag lärt mig nått nytt.

Scoobi86
0

Jag har gjort både cupcakes och muffin för att sas ha som cupcake och jag tycker muffin är godare. De cupcaksen jag har gjort har blivit väldigt luftiga och därmed också nästan lite torra så nu gör jag muffins istället och dte funkar precis lika bra.

hus-musen
0

Här finns en artikel med recept!

Qui dormit, non peccat

annie
0

Nu såg jag artikeln, där står ju "ALLT" Skrattande. Tusen tack!!

# 5 Tack för recepten!

Berglund
0

#6 Cupcakes har visst ägg i sig, olika recept. Har sett många "riktiga" cupcakes med ägg i.

BeccaL
0

Här är ett väldigt enkelt och gott cupcake recept :)

KRYDDÄPPELCUPCAKES

12 mellanstora eller 24 små

3 1/4 dl vetemjöl

2 dl muskovadosocker (kan ersättas med brun farin)

2 tsk malen kanel

1 tsk vaniljsockar

1 tsk bakpulver

125 gram rumsvarmt smör

2 ägg

2 mellanstora äpplen,skalade och skurna i tunna skivor

Sätt ugnen på 175 grader.Blanda alla torra ingredienser i en stor skål.Lägg i smöret i små klickor tillsammans med äggen och äppelskivorna.Allt ska blandas samtidigt.Vispa i 2 minuter med en elvisp på högsta hastighet.Fördela smeten i smorda formar.Grädda i 20-25 minuter för mellanstora CC och något kortare för mindre CC.

KARAMELGLASYR

25 gram smör

1 dl ljustmuskovado eller farinsocker

1/4 dl ljust sirap

1/4 dl vispgrädde

5 dl florsocker

Rör ihop alla ingredienser utom florsocker i en tjock bottnad kastrull.Rör hela tiden med en träsked tills sockret har löst sej.Koka 5 minuter på låg värme och ställ sedan krämen för att svalna.Rör i ungefär häften av florsockret i karamellblandningen och vispa ett par minuter med elvisp.Tillsätt resten av florockret och vispa ett par minuter till.Tillsätt lite mjölk och glasyren verkar för tjock eller lite mer Socker om den verkar för tunn.

Now stay with me cause I'm quite quick 5 6 7 8 :)