Bakverk iFokus

Bakverk

Etikett: tårtor
Läst 1318 ggr
ulraxe
0

ang födelsedags tårtan

..till min son..så undrar jag vad är bäst att ha strax under sugarpaste..är det smörkräm lr??

Har sett när jag har läst inläggen här att vissa saker inte passar ihop..vissa smälter osv..så nu vill jag ha expert råd på vad som passar ihop,tackGlad

Hoppfull
0

Expertråd får du inte av mig Skäms är allt annat än expert. Men det beror nog lite på vad du ska täcka, man kan pensla insidan med smält smör har jag för mig, annars fodrar man gärna med grädde.

Hoppas nu att någon riktig expert kan hjälpa dig istället!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

ulraxe
0

Gladtack ändå..även om du inte är ngn expert…det är ju inte jag heller..men övning ger färdighet…och det bubblar i mig av bak lust nu..väntar på mina beställda bakartiklar nuGlad

april4
0

Du kan ha antingen smörkräm eller grädde, kanske t o m canache på choklad. Själv använder jag alltid grädde till SP

ulraxe
0

okej..jag tyckte jag läste någonstans att man inte skulle ha grädde till SP utan smörkräm…men jag kan ha blandat ihop det med ngt annat..

Tack!

Solaika
0

#4 Det beror helt på vilken SP du har. Hemgjord eller Bakels måste du fodra genom att pensla insidan av locket med smör, margarin eller olja eller så har du smörkräm istället för grädde. Har du Ballinas SP kan du ha grädde under utan att fundera över fettbarriär och smältande SP.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

april4
0

Det glömde jag ju säga att jag använder Ballinas SP och använder grädde som oftast att spackla med.

ulraxe
0

okej.då vet jag..jag har Balinas SP så då räcker det med grädde..så enkelt:)

Tack för era svar…

april4
0

#7 Jag fick ett tips av Solaika att sätta en nypa bakpulver i grädden när jag vispar, så blir inte grädden som smör, utan man får en bra konsistens när man ska spackla.

ulraxe
0

GladTack april4 för att du delar med dig av det..ska prova det..Sonens födelsedags tårta måste ju bara bli lyckad…

Annars får jag höra det av honom tills han blir 18:)

april4
0

Skulle va roligt att få se bild på din tårta sen.

Solaika
0

#9 Dela med oss är det vi är här för ;)

Does it become a walk?

/Ida

ulraxe
0

GladJa och det är jag glad för…ser verkligen fram emot att sätta igång med den…och alla andra ideér/inspiration som jag fått från er alla..

Och självklart så blir det ett kort på tårtan,om den inte blir en katastrof vill säjaSkrattande

Men jag tycker iaf att det är roligt att göra speciella tårtor till mina barn när de fyller år…Jag har tidigare gjort bl.a fotbollsplan,enögt monster(fr.monsters inc),blodogt krig och saik-tårta… men det var ju innan jag såg vad man egentligen kan åstadkomma med lite extra verktyg och kunskap…

Så tack ännu en gång..

Solaika
0

Har du gjort så mycket roligt innan så kommer säkert den här tårtan att bli kanonbra! Ska bli spännande att se den :)

Does it become a walk?

/Ida