Bakverk iFokus

Bakverk

Etikett: tårtor
Läst 1155 ggr
Hjersman
0

Vem tillverkar vad själv?

Jag brukar göra så mycket jag kan själv till de tårtorna jag bakar, recept förrådet är ganska utbrett nu men vill gärna ha fler.

Är det någon som gjort flowerpaste eller modelingpaste själv?

Någon som provat göra SP med choklad?

Någon som har penslat levande rosblad med choklad någongång och har tips på hur man får det bra?

I så fall får ni gärna dela med er av de recepten Skrattande

Tequiero93
0

Jag tror faktist inte att de finns något "hemmagjort" recept för FP

Hur menar du med choklad, menar du kakao?

Jag tycker att de låter som att det skulle kunna gå att pensla på choklad på rosenblad ;P Du kan ju alltid testa ;)

Solaika
0

Jodå.. det finns recept för FP.. jag har det bara inte.. måste komma ihåg o leta reda på det åt er nån gång när jag har tid ><

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Tequiero93
0

#2 Wihooo, visste inte de..Va bra :D

Solaika
0

Remind me please :)

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Tequiero93
0

Okej ;)

iabw
0

Det här receptet hittade jag på nätet, har dock inte provat.

Flowerpaste

720 g florsocker

• 40 ml gum tragacanth
  • 6 msk vatten
  • 4 tsk gelatin
  • 1 msk cocosfett
  • 2 äggvitor

Blanda 500 g florsocker och gum tragacanth i en metallskål. Sätt skålen över en kastrull med sjudande vatten och värm blandningen i ca 5 min under omrörning. Häll över i en mixerskål.

Blanda vatten och gelantin i en metallskål och värm över sjudande vatten. När gelantinet löst sig tillsätts cocosfett. När fettet har smält hälls blandningen i mixerskålen. Tillsätt äggvitorna.

Kör mixern på låg hastighet och låt allt blandas. Kör sedan i ca 2 min på hög hastighet.

Häll upp 120 gr florsocker på ett bakbord och häll ut blandningen. Arbeta in allt florsocker.

Dela upp pastan i mindre bitar och plasta väl. Förvara i lufttät behållare. Låt vila i 6 timmar innan användning.

Hjersman
0

Åah, tacka tackar! Då får det bli till att göra en beställning från tårtdekor igen, attans också Tungan ute

Eller kan kanske vänta till scandinavian cake show > idé: ny tråd!