Nu ska det bli tårtbakning av:
Har beställt hem lite olika saker från Tårtdecor och något annat ställe.
Här ska provbakas tårtor i alla möjliga modeller.
Efter att ha kollat runt på era fantastiska bakverk så tycker jag att mina "vanliga" tårtor känns jättetråkiga.
Nu ska jag exprimentera med nya ideér som jag har fått på denna sajt, nya fyllningar och dekorationer. Det ska bli spännande, nu har inte jag världens tålamod så vi får väl se om det kommer en och annan tårta flygande genom fönstret.
Det gör väl skator och kajor glada i alla fall, annars har jag många tårtälskare i familjen som mer än gärna ställer upp som provsmakare.
Vi får väl se om jag lägger ut några bilder så småningom.
Tack för alla tips.
Tatsu
Lycka till med bakandet. Ska bli kul och se bilder sen.

Klart du ska lägga ut bilder. O tveka inte för att fråga om du fastnar på nåt.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
#1 Vi får väl se vad det blir av detta inna det blir några bilder.
# 2 Tack, jag har säkert något som jag undrar över. Börjar på måndag, hmm så säger min mamma alltid om bantning, -Jag börjar på måndag.( mellan 08.00 - 12.00 sen är det glömt)

Haha.. det brukar kunna låta så :)
Lycka till iaf :D
Does it become a walk?
/Ida

Längtar efter bilder :)
#6 Åh, får jag komma!:P
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Vad är det i och på? Ser chokladigt ut ;P
Does it become a walk?
/Ida
Jag bytte ut den vita chokladen till mörk block, grädde och bananer blev garnering, hade inget annat hemma.
Annars är det ett recept på vit kladdchokladkaka (utan cognac)
Den är mäktig men god, man kan njuta i små bitar, tar med resten till jobbet imorgon så får jag ett utlåtande.

Åh.. vit chokladkladdkaka är grymt gott. Det har jag inte ätit på flera år!
Does it become a walk?
/Ida

Vad gott det ser ut :D
Har inte hunnit med så mycket tårtor som jag trodde, idag har mitt barnbarn Tim varit hos mig och vi har bakat fotbollsmuffins+gröna gubbar+ Tims favoriter.
Vi har gjort choklad figurer (fotbollsspelare) som vi inte fick ur formarna och fluff som han inte tyckte var något vidare.
Jag gjorde med Noblessplattor hade inget annat hemma.
Det blir till och öva till veckan, jag är ledig då också, min dotter ringde och sa, sätt i gång alla bakmaskiner för det blir dop i juli.
Hoppas att jag får till något annorlunda tills dess.
Bifogar några bilder på våra mästerverk från idag, vi har inte bara bakat, vi har spelat en massa spel, cyklat, spelat fotboll(jag fick vara Zlatan) och spelat basket. Samt slappat och tittat på en film, nu ska vi gå och sova, det verkar som det är svårt för honom att somna ikväll. Det kanske är alla kakor som rumlar om i magen.
Detta blev min midsommartårta, chokladbottnar, citronfromage och bärmos emellan. Den blev rätt hög kunde lägga i tre fyllningar.
Garneringen blev inte ok, allt tar ju sådan tid och den har jag aldrig. Om ni är brydd vad det är uppepå så ska det föreställa "nyckelpigor".
Men den gick att äta, skulle önskat att det smakade lite mer citron av fromagen, bärmoset tog överhand.

Vad fin Midsommartårtan blev!! Ser supergod ut:)
# 16 Tack, det var snällt sagt, jag behöver massor av praktik och tid. Övning ger färdighet.
Får se om det blir en Superman tårta imorgon.

Va sött med jordgubbarna som nyckelpigor ^^
Does it become a walk?
/Ida
Hur gör man om man vill ha färgerna mörkare, tex riktigt röd och knallblått?
Provade att blanda ihop färger men fick inte till det.
Hur länge håller sig SP om man har färgat en del av massan men inte använder den på en gång?

Söta tårtor :)
#22 Riktigt rött är svårt. Det kräver MYCKET färg och då pastafärg. Knallblått är lättare.. ha i massa färg bara. Vill man ha en mörkare blå kan man blanda i liiite svart. Men pastafärg helt klart om man vill ha starka färger.
Does it become a walk?
/Ida
#27 Jiiiiiiiiiises, så gott allt såg ut. Du har blivit duktigare och duktigare på tårtor tycker jag. Moas doptårta var jätteläcker. Kram

Wow, fy vad sugen jag blir på gott nu :D