Bakverk iFokus

Bakverk

Etikett: tårtor
Läst 106 ggr
Sabah
4

Tårtor man inte vill äta!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild från pixabay.com

Nog skulle det ta emot om man stod inför att sätta kniven i någon av dessa konstverk! 🎂

Så mycket tid dessa tårtskapare måste ha lagt på sina skapelser, vilken detaljrikedom många av dem har! Alla böcker i biblioteket.. ! 📚

Varsågoda att ta för er! 🙂🎂

http://pin-me.net/articles/4227

💖🧡💛💚💙💜

• Redigerat 2022-09-14 11:49 av Sabah
Carmarino
2

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det är därför jag föredrar "mindre vackra", men goda, tårtor. 😊

Brukade titta på Cake Boss tidigare, men det blev lite tröttsamt till slut. Allt de gjorde var så enormt stort och med många detaljer. Väldigt välgjort, men det var likadant där - hade inte velat äta upp konstverket. 😁

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

• Redigerat 2022-09-14 11:50 av Carmarino
Sabah
1

#1: Wow, fullstort piano! 🎹 När det blir så där stort blir det imponerande på ytterligare sätt, skapa i den storleken, förvaringen och att frakta det! Det får ju inte surna! 🎂

💖🧡💛💚💙💜

Carmarino
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#2: Ja, han och hans team bakar många sådana tårtor. Vill minnas att han har gjort olika kändisar som tårtor också. 😁

Här är några av de mest spektakulära tårtorna han gjort.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
1

Det var nog den enda smörgåstårtan och jordgubbar med mjölk jag skulle äta i mitt liv!😁
Avskyr smörgåstårta och mjölk!

Ja, de fixade en del fina tårtor men eftersom de nästan uteslutande använde smör-kräm som fyllnad och fäste hade jag aldrig kunnat smaka på dem heller.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

UlrikaD
0

Den första artikeln är från 2017. Undrar om personerna fortfarande gör tårtor och isåfall hur dom ser ut nu.

Sabah
0

#3: Verkligen imponerande! 😃 Han har tagit tårtbakningen till en ny nivå!! 😃🎂

💖🧡💛💚💙💜

Sabah
0

#5: Det blir svårt att ta reda på, det står inte vem som skapat tårtorna, det är nog "blandade" bilder som artikelskrivaren kommit över. Men visst skulle det vara intressant, har de fortsatt att göra tårtor, har de knappast blivit sämre! 🙂

💖🧡💛💚💙💜

• Redigerat 2022-09-15 11:37 av Sabah
Carmarino
1

#6: Ja, det är det han och hans team är kända för. Fast ibland tycker jag det går lite till överdrift och jag sitter och önskar att jag hade fått se lite mer om hur de gör sina andra bakelser och mer "normala" tårtor. För de säljer ju sådana också i deras butiker. Enligt vad de som fått smaka på de stora tårtorna så smakar de tydligen gott också, så det är ju ett plus.

Sabah
1

#8: Jag förstår, lagom är alltid bäst! 😊

💖🧡💛💚💙💜