SĂ„ flitig du Ă€r. đ
Ăr de till loppisen?
ÂĄÉčnÊÉuÆÄ±s ÉŻos uÇp ÉÉ„ É„Éo uÇÊxÇÊ ÉčÀɄ uÇp ÉÉčÇıdoÊ ÊÊÉ ÉčĂ¶É ÉčÉlÊ Ă„sÊÉo uÉÊn ÊÉčÉÉŻs ÉÉčÉq ÇÊuı np ÉčĂ€ ÉčÀɄ ÊÇp ÉsĂ€1 np uÉÊ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Men sÄ gott det ser ut!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna pÄ nÄgon av mina lÄtar -
âJag Ă€r en liten bajskorvâ pĂ„ Spotify]
#1: Tack sÄ mycket !
Ja , det va till Loppisen .
Det gick sÄdÀr , , men men , , man Àr vÀl aldrig nöjd , "ler"
Har lagt det som blev över i frysen . Ska till pappa imorgon , tar med en pÄse bullar till honom ( blev en pÄse bullar över)
HH đ
#2:
Tack sÄ mycket !
HH đ
#3: Din pappa blir sĂ€kert glad över att du inte sĂ„lde alla. đ
ÂĄÉčnÊÉuÆÄ±s ÉŻos uÇp ÉÉ„ É„Éo uÇÊxÇÊ ÉčÀɄ uÇp ÉÉčÇıdoÊ ÊÊÉ ÉčĂ¶É ÉčÉlÊ Ă„sÊÉo uÉÊn ÊÉčÉÉŻs ÉÉčÉq ÇÊuı np ÉčĂ€ ÉčÀɄ ÊÇp ÉsĂ€1 np uÉÊ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
#5: ha ha , . đđ
JodÄ , det blev han !
Ăppnade genast bulk pĂ„sen nĂ€r jag kom och tog en stor tugga ! đ
Sen fick han ett stort glas kall mjölk .
Gissa om han njöt !! đđ„°. . Mmmm. . Sa han .
HH đ
#7: Vad flitig du Ă€r. đ
#8:
Tack sÄ mycket . SÄ gulligt sagt av dig .
KÀnner mig inte sÄ flitig just nu men dÄ jag hade Loppis blev det nog lite för mycket . Men alla blir sÄ glada och bara Àlskar mina bakverk .
Min vÀninna sa till mig att jag mÄste ta det lugnare . . .
Jag förstÄr henne .
Men nu nÀr min goå granntant frÄgade kunde jag inte sÀga Nej , hennes son frÄn Stockholm skulle komma pÄ besök. DÄ blir han sÄ glad nÀr han fÄr hembakade hallongrottor.
Halllongrottor klara, nu ska dem fÄ svalna lite , lÀgger dem i en lÄda .
Sen lÀmnar jag dem senare .
HH đ
- Redigerat 2022-08-04 13:27 av Soligajag1
#9: Har ju tĂ€nkt att jag ska baka syltkakor pĂ„ sockerfri deg, men det har inte blivit av. Ska försöka ta mig i kragen senast söndag Ă„tminstone, för söndag kvĂ€ll ska jag besöka tvĂ„ kompisar som har diabetes, och hade tĂ€nkt ta med mig kakorna dĂ„. đ
INGREDIENSER
100 g mjukt smör
1 dl sötning (tex Nickâs Use like sugar)
1 Àggula
knappt 5 dl Ica mandelmjöl
1/2 tsk bakpulver
1 nypa salt
1 tsk vaniljessens
INSTRUKTIONER
SÀtt ugnen pÄ 160 gr varmluft.
Ta fram smöret sÄ det hinner bli mjukt.
Vispa sötning och smör riktigt fluffigt.
Blanda mandelmjöl och bakpulver.
Vispa ner Àggula och vaniljessens och till sist mandelmjölsblandningen.
LÀgg ett ark bakÄlÄtspapper pÄ en plÄt och forma kakor med hÀnderna, platta till dem och lÀgg pÄ plÄten. Med tummen gör en grop i varje kaka och klicka i en klick hallonsylt i varje hÄl.
GrÀdda ca 15 minuter eller tills kakorna precis börja bli lite gyllene i kanterna.
De kommer vara lite mjuka men stelnar nÀr de svalnar.
HH đ
- Redigerat 2022-08-04 18:39 av Carmarino
#11: Receptet blev visst dubbelt. Tog bort det ena. đ
#11: Vad hÀrligt, ett riktigt Lchf-recept. Jag brukar sjÀlv baka hallongrottor med detta recept. Dom blir supergoda.