Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketter: kakormjuka-kakor
Läst 97 ggr
Carmarino
0

Bundt Cake Day den 15 november

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Idag är det Bundt Cake Day. En Bundt Cake kan väl närmast beskrivas som en sockerkaka med hål i mitten. Det är själva formen som gör det till en Bundt Cake. Receptet kan vara i princip vilket recept man vill.

Eftersom det börjar närma sig advent så tyckte jag det var passande att baka med min Holiday Bundt Tree-form och använda saffran i smeten. Som synes blev den väldigt gul och fin.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

• Redigerat 2021-11-15 06:07 av Carmarino
Pyttelite
0

Ser läcker ut och doftar säkert fantastiskt.

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Carmarino
0

Tack Pyttelite. Det gick av lite "knapriga" kantbitar när jag tog kakan ur formen, så dem provsmakade jag naturligtvis. De var väldigt goda, så jag hoppas resten av kakan också är det. Jodå, det doftar saffranskaka i hela lägenheten just nu. 😋

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Carmarino
0

Missade att det redan fanns en tråd om detta. Vi fortsätter i den.

https://bakverk.ifokus.se/discussion/1462099/bundt-cake-day-den-15-november

-Ett härligt forum för oss som älskar att baka. Oavsett om det är tårtor, kakor eller matbröd.
Inlägget är låst för nya kommentarer