Kokoshallonkakor med vit choklad
Idag bakade jag kokoskakor med vit choklad och hallon. I receptet står att man kan byta ut smöret mot kokosolja, men jag valde att byta ut det mot kakaosmör istället - bara för att jag ville testa om det fungerade.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
För att få kakorna ungefär lika stora använde jag min lilla måttskopa. Har mätt hur mycket den rymmer och det är exakt en matsked. Har även två lite större glass-skopor om jag vill göra större kakor.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Så här såg de ut när jag hade skopat upp dem. Det är inte alla jag gjorde, men eftersom jag inte visste hur mycket de flöt ut så vågade jag inte lägga alla på en plåt. Gjorde istället två plåtar; en med 16 kakor och en med 10 kakor. Enligt receptet skulle det bli 25 kakor, men min smet räckte till 26 stycken.
#7: Det här såg fantastiskt gott ut! Älskar kokos…
// Harley
#8: Tack. Gillar man kokostoppar och hallon så är det här en perfekt kombination. Tror dock de blir godare med smör (eller kokosolja) och med mörk choklad istället för vit. Den vita känns lite "mjäkig" tillsammans med kokosen.
#9: Tack för tipset! Kanske blir lite bakning i helgen. 😋
// Harley
#10: Lycka till. Fota gärna om du bakar och lägg upp bilderna här. 🙂
#11: Om det blir bakning, blir det bilder oavsett slutresultatet. 😁
// Harley
#12: 👍😊
Wow! Dem ser riktigt goda ut , dessa hallon kokos toppar. Ska testa i helgen eller till tjejkvällen den 25 September. En överraskning till flickorna .
Vad tyckte du själv , för du smakade väl ? Så man vet .
Sparar recept och köper ingredienser .
Har kvar vit choklad från tjejkvällen jag hade , gjorde en dessert av kiwi och vit choklad mousse .
Dessa toppar ser riktigt smaskiga ut. Tack igen för recept.
Kram // Soligajag1
HH 🙂
#14: Jodå, jag testade dem, och de var goda. Men jag rekommenderar att använda smör, som det står i receptet, och inte kakaosmör.
Sedan skulle jag nog använda mörk choklad om jag skulle göra dem igen, men har du vit choklad du vill bli av med så kan du ta den. Tyckte den var svår att smälta så att den blev tillräckligt tunnflytande för att ringla över kakorna, men det kanske berodde på kvaliteten på den choklad jag använde (bäst-före 2017 har jag för mig 😁).
#15:
Tack , ok , ska kolla vilken sort jag ska använda !
😊🌹mörk choklad och smör ! 👍
HH 🙂
#16: Lycka till. 👍
(Får bara aviseringar om nya kommentarer ibland, så jag såg inte din kommentar förrän nu. Hoppas de får rätt på den buggen snart.)