Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketter: verktygtillbehör
Läst 1931 ggr
[Glitterregn]
0

Beställa tillbehör från ebay

Hej! Har någon här beställt tillbehör från ebay någon gång? Jag är sugen på att beställa lite spritsar, formar och schabloner men jag är tveksam på kvalitén. Någon som vet hur bra dessa saker är?

Tessen
1

Ungefär 80 -90% av alla tårt/cupcake-dekorprylar som jag äger är inkäpta från Storbritannien genom eBay och det är absolut ingen dålig kvalité på något av det!
När jag köpte ett stort paket med olika utstickare så råkade den ena i 2 st 3pack vara trasig och då fick jag tillbaks värdet för hela paketen med tre utstickare i trots att 2 var hela. Även dom trasiga går att använda, men det blir ju jobbigt om man ska göra många av samma figur eftersom det tar längre tid eftersom varje gång jag tryckt ut ett mönster och tryckt ner knappen på för att få mönstret i den trasiga fjärilen eller blomman så lossnar fjädern och alltihop i så nån enstaka, visst, men inte många.
Men kvalitén är överlag samma som i butikerna här i Sverige. sockerpasta, Marsipan och och annat ätbart köper jag dock hellre här i Sverige.
Pastafärger och pulverfärger som jag har är köpta på eBay men det är samma märke som man kan köpa här i Sverige.
Så man spar inte på kvalitén, bara på priset.

Dock köpte jag ett 52delars sprits-set i plastlåda och köper man sånt eller mindre, då är alla tyllarna utom 4 i den lilla varianten så dom är ju bra till detaljer och visst använder jag dom ibland, men ska man spritsa en hel tårta eller cupcakes så är ju helt klart stora tyllar att rekommendera.

Om du vill kan jag länka några bra och seriösa säljare med ett varierat utbud av dekorprylar?

/T

jagga-ewe
0

Tessen - du får gärna länka lite bra säljare till mig med isf. Min stora dotter (snart 11 år) har blivit galen i att göra tårtor och det vore kul att kunna köpa in mer utrustning åt henne utan att det kostar massor.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

[Glitterregn]
0

#1 Det får du jättegärna göra! Det är ju bra att kunna beställa flera saker från samma säljare och slippa frakten på fem olika grejer ;)

Hjersman
0

Jag har köpt många prylar från Ebay, mestadels från Kina..

Mina kavlar, bokstavsutstickare och schabloner bla. Har varit supernöjd med allt förutom EN utstickare (av 3 i ett set), med ejector som gärna delar sig i delar, men annars helnöjd :)

Tessen
0

Dom 2 säljare jag köpt mest av och alltid varit jättenöjd med då dom är trevliga, skickar fort efter att betalningen är klar och skulle det vara något som är trasigt när det kommer fram så är dom inte alls svåra att lösa sånt med. Så här och här har ni 2 bra säljare med mycket och blandade dekor-produkter.
Sen så har jag handlat lite från en säljare som har lite olika set med många olika utstickare och andra verktyg till bra priser som ni hittar här.

Hoppas att ni hittar något intressant. Speciellt dom 2 första har massvis att välja mellan. Alla 3 skickar ifrån Storbritannien så frakten tar inte särskilt lång tid.

/T

Mmnda
0

Jag är nöjd med i princip allt jag beställt från ebay. Har haft samma problem som Tessen med vissa utstickare, men det tycker inte jag gör så mycket när man köper det så billigt.

Jag har även köpt mycket pulverfärger från en säljare i Storbritannien, "partyanimalonline" eller nåt sånt heter säljaren. Kanonsnabb frakt, bra priser och stort utbud!

/ Amanda

Tessen
0

#6 Det är den säljaren jag länkade till först. Har köpt alla mina gel och pulverfärger därifrån. Superbra säljare med stort utbud av olika sorters färger och andra dekor-prylar!

/T