Sommartårta.. Eller nåt sånt ^^
Har gjort en tårta under några dagar nu, ville testa mina små formar, och så blev det. Ljusa bottnar som blev extremt höga så fick skära bort en del. Understa lagret är jordgubbsmousse med blåbär i, nästa hallonmousse och det tredje rårörda hallon/blåbär och vit chokladganache. När tårtan var fylld var den extremt hög, och jag som alltid har problem med att täcka vågade inte ha den så, så den ställdes under ganska hårt tryck i kylen ett dygn. Den lär bli kompakt iaf, så hårt pressat som den bev
Men den sjönk i höjden iaf, och jag lyckades täcka.
Spacklad med citronsmörkräm, täckt med SP och all dekoration är i Marsipan. Ville testa täcka med SP en gång, och blev förvånad över hur lätt det var jämfört med Marsipan! Så jag är också fast med SP nu, fastän jag själv hatar det haha
Bilden är lite dålig dock, fotad med min telefon..
Vad söt den vart! Och lagom hög tycker jag!
SP är faktiskt enklare att täcka med för det mesta om man använder något märke med lättarbetad pasta och du måste ju inte absolut äta upp all SP på tårtan, eller hur? 
/T
#1 Tack, ja jag blev faktiskt nöjd
Det var mycket enklare, så kommer nästan strunta helt i marsipanen i fortsättningen, ska köpa Satin Ice Vanilj-SP så blir det nog ännu bättre smakmässigt.
Nej jag äter ändå varken Marsipan eller SP så för mig spelar det ingen roll ^^
Det var så lite så 
Smakmässigt är den vanliga Fun Cakes vanilj faktiskt godare än Satin Ice'en i mitt tycke. Satin Ice är dock lättare att jobba med ibland och chokladen smakar okej.
Men jag föredrar nog oftare vanliga vita vanilj Fun Cakes SP!
/T
Gjorde du figuren i sp också?
Har en förpackning sp hemma jag inte vet vad jag skall göra med. Den är för gammal att ha på tårtan och ätas men en figur som inte skall ätas skall den nog duga till!
Otroligt söt tårta!
Åh, vad söt! :´D
//Julia
#3 Ja jag vill testa fun cakes också, tänkte beställa den från strössel och annat nästa gång jag ska beställa därifrån. Slipper ju frakten eftersom jag lätt kan ta mig till malmö och hämta ut den, dessutom åker jag gratis i skåne då eftersom jag får busskort via skolan som gäller annars också
#4 Nej den är av Marsipan, min lillebror ville äta den (marsipan och sockerberoende >.<) och han ville inte ha den i SP..
#5 Tack! :)
#6 Ja dock har dom ingen vit Fun Cakes på Strössel & Annat utan det måste man köpa på andra ställen, som t ex Kakburken men fler bör ha det. Så Strössel & Annat har bara 250g-paket med vaniljsmaken i massa olika färdigfärgade, chokladsmak i brun, sen så har dom ju hallonSP med 30% hallon i och den är rosa, bananSP med 30% banan som är ljusgul och apelsinSP med 30% apelsin som är orange/gul.
Sen till din stora förtjusning nu så har Strössel & Aannat faktiskt inget CMC-pulver som du vill ha för att kunna göra modelleringspasta, flowerpaste och ätbart lim av! 
-torka tårarna på och visar tylo-powder som är samma sak-
Hah
Så du får väl köpa det och hämta ut ist :)
Skulle din stora paket med "Gum paste"(flowerpasten) ta slut har dom ju iofs Satin Ice Gum Paste 1kg ^^ Men inte gärna något man täcker tårtan i. 
/T
Men så söt! Sånt arbete du måste lagt ner! :)
#7 Maries har det iaf, blir mycket SP jag vill (ska) köpa och testa då
Sen ska jag beställa de med fruktsmakerna, tror faktiskt dom är ätbara tom för mig!
Åh toppen, tack! Måste ha den också, ultimate cakes hade ju inte den >.<
Ett kilo haha.. Nog för att jag tycker det är kul med sådant men inte såååå kul att jag kommer behöva ett kilo ^^
#8 Tack! Inte så hemskt mycket som jag trodde, blommorna gick snabbt med utstickarna, sen figuren tog väl någon kväll skulle jag tro :)
Wow vilken fin tårta! :O
#10 tack! :)
Gud vad söt! :D Du är verkligen duktig! ^^