Baby on the way tårta
Nu på torsdag ska jag baka tårta som jag ska ha med mig till jobbet för att bjuda på på fredag. Jag ska bjuda på tårta för att det är sista dagen på jobbet innan våran bebis kommer.
Så nu skulle jag behöva recept hjälp. Hemma har jag vit sp som jag tänkte använda, skulle kunna färga den röd tror jag, men vet inte hur bra det blir…. Jag älskar hallon och var eventuellt lite inne på att göra en hallon mousse och en smörkräm med floursocker och oboy i. Vad tror ni om den blandningen?
Ska baka till ca 25pers, har ingen aning egentligen hur många det blir som kommer, har sagt till lite stamkunder och så på jobbet att dom gärna får komma förbi, annars är vi bara tre egentligen. Är det lättast att göra en fyrkantig tårta och då i långpanna? vad ska jag använda för recept till bottnen?
Tror nog att långpanna blir lättast.
Tycker att kombon låter god, möjligen lite söt.
Lycka till med tårtan och bebben! 
Med vänliga hälsningar
Chess

Är det någon som kan hjälpa mig med recept till hallonmoussen (eller om ni har förslag på något som inte blir så sött) och vad jag ska göra för botten.
Tack så mycket chestnut.

Såhär blev tårtan tillslut. fick massa hjälp av solaika med recept. blev en vad säger man, "sockerkaksbotten"?? ingen speciell smak på i alla fall. sedan blev det ett lager med chokladmousse och så spacklade och täckte jag med hallonmousse. gjorde egen mmf men den blev visst för hård för den sprack…
så det enda jag inte gjorde själv var hallonsylten. riktigt god blev den. detta är tårta nummer två jag gjort.