Hjälp med tårt -fyllning idéer
Hejsan!
Min lillebror ska fylla år nästa vecka och tänkte baka en fåret shaun tårta till honom (är ganska nybörjare på tårtor men han är liten så om den blir ful kommer han inte direkt bry sig hehe).
Jag har bara hittat en bild på nätet att följa och har därför frihet med insidan vilket tar mig vidare till min fråga. Vad är era favorit tårt-fyllningar/smak kombinationer?
Jag har tänkt lite på en limecurd med kokos bottnar, men har verkligen idé torka så tänkte fråga här istället! Hade gärna uppskattat recept också om ni har något bra på det ni föreslår : D
Antingen är utsidan en marshmallow-fondant eller buttercream! Och det kommer mest vara vi ”vuxna” som äter tårtan så det gör inget om det är mer vuxen smak, sålänge det inte är någon alkohol i
Bakar nästan aldrig tårtor, så jag har ingen favoritfyllning. Det är ju väldigt populärt med moussefyllningar men de kan också vara svåra att göra om man inte är van.
Ditt förslag med limecurd och kokos tycker jag låter gott. Eventuellt kan du kombinera curden med vit chokladtryffel. Det blir väldigt gott.
Gör en tryffel på vit choklad och blanda den med curden. Det finns flera varianter på hur man gör chokladtryffel, och den enklaste är lika delar choklad och grädde (t.ex. 200 gram choklad och 200 gram, d.v.s. 2 dl, grädde). Hacka chokladen fint, eller använd chokladknappar. Koka upp grädden men ta av från värmen när första bubblan syns. Häll grädden över chokladen och rör med en slickepott tills du får en slät kräm. Låt tryffeln svalna till rumstemperatur innan du blandar i curden.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ