Annons:
Etiketterartikeltips
Läst 429 ggr
Carmarino
2020-09-15 11:04

Jespers bakskola på SVT Play

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Av en händelse råkade jag "snubbla över" Jespers bakskola när jag kollade på SVT Play.

Det är Jesper Långström som gjort flera instruktionsfilmer om lite olika saker. Alla filmerna är under 10 minuter långa, så jag har hunnit titta igenom allihop.

Blev jättesugen på att testa hans metod för att baka bullar. Det finns en video om både kanelbullar och saffransbullar. Blev dessutom sugen på att testa att baka vörtbröd - och jag tycker inte ens om vörtbröd. 😁

I filmen om vörtbrödet så visar Jesper hur man formar fina limpor, och i filmerna om bullarna visar han hur man bakar ut vetebröd i olika former.

Han ger också smarta tips om bakningen, så jag har sett massor av saker jag vill testa. 👍😊

Det här handlar filmerna om.

Vetebröd

Kanelbullar

Remons (fyllning till bullarna)

Matbröd

Scones

Hamburgerbröd och korvbröd

Saftigt surdegsbröd

Starta en surdeg

Så bygger du ett jässkåp (i ugnen)

Julbak

Saffranskoncentrat (gör eget)

Saffransbröd

Julvört

Det finns även en hel del korta klipp med olika bakverk, men de är för många för att räkna upp här.

Här kan du se avsnitten:
https://www.svtplay.se/jespers-bakskola

Här hittar du recepten:
https://www.svt.se/recept/program/jespers-bakskola


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

  • Redigerat 2020-09-15 15:52 av Carmarino
Annons:
Carmarino
2021-10-02 12:22
#1

Såg att Jespers bakskola är tillbaka på SVT Play nu. Den finns kvar där till 2 oktober 2023. Kunde inte låta bli att titta på några av programmen igen. (Hann inte alla men ska titta på dem också sedan.) Blir så inspirerad till att baka när jag ser dem. 😊


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Pequeña MY
2022-02-20 21:27
#2

#1: Hej,
Tack för tipset! ska titta på programmet =)

Carmarino
2022-02-21 02:35
#3

#2: Ja, gör det. Han är så inspirerande. 😊


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: