Behöver tips!
Hej!
Nu är det så att jag ÄLSKAR att baka, något så kopiöst fruktansvärt mycket. Det är galet.
Så det är jag i min familj som bakar alla desserter och dylikt.
Och nu till det inlägget egentligen ska handla om:
Min mamma har fyllt år och jag håller på att tvinga henne att börja fixa så hon kan ha en släktfest så att jag kan få baka!
Och jag har fått med henne på idén att göra något ovanligt som min släkt aldrig gör!
Till dessert ska vi ha en massa Småkakor och dyl!! Släkten brukar alltid ha en typ av dessert, som tårta eller något. Och jag är alltid rädd när jag gör det, eller om jag äter hos någon, tänk om någon inte tycker om en viss grej i desserten? Som kanske vit choklad? Eller att ha mandel i? Vissa tycker ju det är fruktansvärt. Och även om det är släkt så känner jag ju inte alla deras hatobjekt osv..
Så jag behöver tips på vad man kan göra för Småkakor?
Dessa har jag tänkt provbaka (man måste ju provbaka innan man bestämmer sej för om man kan ha dem på fest.. ;) ):
Chokladbiskvier
Punchrullar (dammsugare)
Macarons
Bara för att jag försöker komma på, och behöver komma på, en massa olika typer av bakverk - så kommer jag inte på något! Inte något alls! Endast dessa tre.
Så hjälp mej gärna med tips - och om ni har ett supersmarrigt recept på det bakverket så skicka gärna med det.. Hihi!
Kan vara allt från ala typer av Småkakor, minicupcakes, cupcakes, kolor, godis.. Sådant som t.ex tigerkaka eller sockarkaka (fast inte dessa två, men liknande kakor!) frosting, fluff av olika slag, krämer och allt! Allt!
Förutom då tårtor.. ;) Gärna lite roliga saker! Lite ovanligare!
Förlåt förlåt förlåt om jag lade in inlägget i fel grupp..!
Drömtårta som man skär i skivor och toppar med grädde/jordgubbar är ju bara så galet gott!
Kommer faktiskt heller inte på nu när du frågar
Jag brukar ALLTID ha jättemånga idéer på ALLT!
Men det blir bara helt blankt..
Men tack för ditt tips! :D
Oh, på tal om dröm - drömmar (kakorna)!
Vaniljdrömmar kanske de heter..?
Någon som har ett bra recept på dessa mumsigheterna? :D
går ju att göra en rulltårte-tårta, man gör rulltårtan och delar i skivor, sen staplar man dem precis så de ser ut som en tårta på fatet, med lite grädde och dylikt på? :) hade jag bara kunnat göra rulltårta hade jag gjort så. :) Likadant kan man ju göra med Småkakor på faten. Typ som tårta utan tårta. :)
Personligen gillar jag mördegskakor som schackrutor. De går ju säkert att färga med om man vill göra de lite festligare :)
Strassburgare, går att äta som de är, eller med en fyllning emellan precis som makroner. :)
Långpannekakor gillar jag att göra, om man ska ha många gäster, med tex äpple och kane i,l eller bara vanlig glasyr/Frosting över.
du skulle kunna göra vetebröd, eller små små kanelbullar.. ;)
(eller vaniljbullar om man nu inte gillar kanel) :)
Med lite socker i botten.
http://tantblog.wordpress.com
- En liten tant några steg med sleven från bakeliten.
Jag har varit sugen på att göra drömtårta ett tag nu.. Så det är en bra idé!
Åh vad bra med förslag, tack så mycket :D
Vad är långpannekakor? o:
Mockarutor? Snickers? Chokladbollar? ^^
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
långpannekakor är kakor som bakas på plåtar.. typ. "långpanna". :)
dvs, en stor kaka som man sedan delar i mindre bitar. :)
här finns ett grundrecept typ, men det går ju att variera efter tycke och smak. :) http://www.dansukker.se/se/recept/laangpannekakor.aspx
Med lite socker i botten.
http://tantblog.wordpress.com
- En liten tant några steg med sleven från bakeliten.
#6 Kan man göra egna snickers? o:
Chokladbollar är för lätt.. x)
#7 I am intrigued! Tack så mycket!
#8 Typ. Det är jordnötssmör och cornflakes i botten och smält choklad på… :)
Googla 'hemmagjord snickers' 
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
Chokladbiskvier är ju ett måste.
Hallongrottor (åh så underbart=)
Kärleksmums
kanske kladdkaka?
#9 Google is my best friend..! ;)
#10 Tack för tips! :D
Hade tänkt göra chokladbiskvier igår, men det blev för sent, så jag skulle göra det idag - men jag blev tvingad till storstädning så jag måste vänta ytterligare en dag till att göra dem! Är de så goda? ;o Aldrig smakat en!