Bakverk iFokus

Bakverk

Etikettercupcakesmuffins
Läst 1780 ggr
[WickedAlly]
0

Pepparkaksmuffins/Cupcakes

Köpte med mig massa muffinsformar från en marknad i lördags och skulle vilja testa de minsta jag köpte.
(Så svårt att låta bli att köpa många olika när man får ta fem storpack för 50 kronor..)

Hur som helst, skulle vilja göra pepparkakscupcakes tror jag, har haft julkänsla sedan i somras och behöver få lite utlopp för den tror jag för jag blir inte kvitt den.

Någon som har något gott recept? :)

kicmat
1

Hittade dettta recept som verkar jättegott!

Pepparkaks cupcakes: (ca 12st) 100g smör 1 dl Socker 1½dl farinsocker 2 ägg 1½ dl gräddfil 3 dl mjöl 1½ msk kanel 1½ tsk mald nejlika 1 tsk ingefära 1 tsk bikarbonat Vispa smör, Socker och farin luftigt. Tillsätt ett ägg i taget och vispa ordentligt mellan varje. Vispa sedan ner gräddfilen. Blanda mjöl, kryddor och bikarbonat i en annan bunke och vänd sedan ner det i smeten. Fyll formar 2/3 och grädda på 180 grader ca 15- 18 minuter. Kanel frosting: 60g smör 100 g philadelphia ost 5 dl florsocker 1 tsk vaniljsocker 1 tsk kanel Vispa smör och philadelphia luftigt. Vispa ner florsockret lite i taget. Tillsätt sedan vanilj och kanel. Spritsa elelr bred ut frostingen över cupcakesen och pudra med kanel.

madaska
0

jag brukar bara tillsätta "pepparkakskryddorna" i min vanliga muffinssmet, alternativt så fyller jag formarna efter ett recept med mjuk pepparkaka, dock har jag inte hittat det receptet sen ajg blev sambo, men minns att man gjorde den på filmjölk. :)

Med lite socker i botten.

http://tantblog.wordpress.com
- En liten tant några steg med sleven från bakeliten.