Bakverk iFokus

Bakverk

Etikettövrigt
Läst 1359 ggr
[Juliaammouri]
0

AKUT SVAR

Vad kan man baka utan kakao?
(tjena jag heter julia och är ny här på bakverk ifokus)

[Moa-]
0

Det mesta… Vad vill du baka? Eller vad hade du tänkt baka om du haft kakao hemma?

Tessen
0

Hej och välkommen hit :)

Du kan baka vanilj, citron eller bärmuffins, en vaniljkladdkaka, en ljus rulltårta med sylt och ev vaniljkräm som fyllning, en tårta med ljus botten och frukter/mousser/vaniljkräm eller vad man nu tycker om som fyllning. Ja, vad man nu tycker är gott som inte innehåller kakao. Det finns nog fler recept på bakverk utan än med kakao i :) Varför inte en rabarberpaj nu när rabarber verkligen är i säsong och inte hunnit bli sådär tjocka och trådiga än.

/T

[Juliaammouri]
0

kanske kan göra vaniljmuffins? Nått som har ett snabbt recept & enkelt recept.

#1 tänkte baka vad som helst bara något gott!:D

#2 tack så mycke för välkommandet + gjorde faktiskt rabarber kräm igår det blev jätte gott!

Tessen
0

Kolla igenom här om du hittar något recept du tycker verkar enkelt och du har alla saker till hemma :)

/T

[Juliaammouri]
0

Yesbox ska ta ut min vovve sen ska jag skapa kaos här i köket.Bilder kommer senare ;)!

[Moa-]
0

Juliaammouri; okej, ja, Tessen hade massor av bra förslag! Cheesecake, kanelbullar eller Småkakor är andra förslag… =P

[Juliaammouri]
0

moa tänkte göra kanelbullar men hade inte så mycket kanel :/..

Tack tessan förresten tror det blir en lyckad bakning ;)

[Juliaammouri]
0
[Moa-]
0

Okej, hoppas att du fick till något gott fika ialla fall… =)

Tessen
0

#7 - Det var så lite så, jag är moderator här på sidan så undrar du något annat så är det bara att fråga mig, jag ställer mer än gärna upp med tips och är det något jag inte vet så tar jag reda på det, många andra brukar dock ge bra svar och tips på frågor dom också. :) Hoppas du lyckades hitta ingredienser för att få ihop något gott!

Själv ska jag snart förbereda en dumlefluff som ska vispas upp och användas ihop med vit chokladmousse i en tårta som jag tänkt fylla imorgon så den är saftig och god tills den blir hämtad på söndag. :) Att pilla ihop dekorationerna och texten får nog bli imorgon för jag kom nyss hem från stallet och känner mig sådär lagom ledbruten i hela kroppen så det blir inget ansträngande eller pilligt gjort idag inte :) Men alltid skönt att förbereda lite när man gör tårtor åt någon annan så man inte står där i sista sekund och är halvfärdig ^^

/T