Man kan ju säkert lägga det i mellan 2 bakplåts papper ^^, Oh kavla på det :)

Jag kavlar allt på florsocker. Många väljer olja. Fördelen med olja är att du i princip kan skippa fodring eftersom oljan gör det. Nackdelen är, tycker jag, att marsipanen blir glansig.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

Jag har köpt kavlingsmarsipan, men hur tjockt lock brukar man göra?
carrrooo

Jag upprepar… ska nämligen göra locken i morgon… hur tjocka/tunna gör man locken?
Hoppas på svar i tid…
carro

typ 2 millimeter kanske? jag har inte tänkt på HUR tjockt man gör. jag kavlar bara till jag tycker de är lagom.. det märker man ju.
Det allra bästa är att kavla sin Marsipan, sp, eller mmf på ett tunt lager majsstärkelse.
Florsocker smälter, olja blir glansigt och "kladdigt". Majsstärkelse is the shit ;)
Jag har lagt det i en tvättlapp av papper och satt en påsklämma om. Då kan man dutta ut det på bakbordet i lagom mängd och stryka på sin kavel.

Jag använder också majsstärkelse numera. Oslagbart!

Toppen, då vet jag =)
Kom ihåg att göra marsipanen rejält större än tårtan, annanrs kan den spricka. Överflödet kan du skära bort med pizza eller en kaksnurra. Bra tjocklek c:a 2-3 mm.
Majstärkelse är bra eller använd silikonverktyg

Florsocker fungerar alldeles utmärkt. Det har jag använt sedan jag började för snart 3 år sedan utan problem. Men Maizena funkar oxå bra. Jag föredrar florsocker för smakens skull.
Does it become a walk?
/Ida
Men, om marsipanen är färgad riskerar inte majstärkelsen att synas tydligt vilket itne blir snyggt?

Det går in i marsipanen så småningom.
Does it become a walk?
/Ida
Jag hade alltid en liten släng av kavlingsångest i början av min "tårtkarriär". Det var helt klart den del av tårtbakandet som ställde till mest problem. Men så läste jag att man kunde smälta lite kokosfett och smörja in bakbordet med (och lite på själva kavlen). Och så enkelt det går efter det! 
Tårta mera!