Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketterverktygtillbehör
Läst 2953 ggr
Hemi
0

Guld/Silver Färg

Jag undrar om någon har köp guld eller silverfärg att färga Marsipan och sp med? Jag tänkte jag skulle köpa men det finns så många olika sorter och nyanser. Jag ska ha dom till att färga tårtdekorationer med. Någon som har en viss färg att rekommendera? :)

Solaika
0

Har inte testat. Har svårt att tänka mig att man får riktig guld eller silverfärg. Däremot har jag så jag kan måla guld eller silver ovanpå.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Hemi
0

Är det pulverfärg du använder då?

Solaika
0

Glitter har jag som pulver. Men jag har oxå flytande som jag köpte på Squires Kitchen när jag va där. Dom har det säkert på nätet oxå. Den flytande färgen använder jag om jag ska måla nåt på tårtan. Pulvret om jag bara vill ha lite glitter på den. Sen ska det finnas sprayburkar med guld och silver oxå har jag för mig.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

lallemum
0

Jag hade valt att spraya marsipanen. Det finns guld och silverfärg och min erfarenhet säger att det blir mest likt guld och silver. Men min erfarenhet är inte så stor iofs Flört

linhof
0

jag har silver i pulverfärg Glad

Blir kanonbra

Hemi
0

#5 Vad heter den? :) det finns ju så många olika

linhof
0

åh… det vete 17! jag köpte den på tårtdecor iaf…..

Scoobi86
0

Hur har det gått, har du hittat någon färg?

Hemi
0

#8 nej jag har inte köpt någon än. Behöver den inte föränn i Augusti. Men jag ska nog beställa QFC Metallicfärg Silver på tårtdecor. Jag kan skriva här och ladda upp bild när jag väl använt färgen. vilken de nu blir. :)