Bakverk iFokus

Bakverk

Etikettkakor
Läst 1505 ggr
Abico
0

rabarber recept?

Vi har en del rabarber kvar i trädgården (jag har gått och ryckt upp mängder med rabarber och bakat rabarberkaka efter rabarberkaka i sommar men det tar aldrig slut ^^) och jag funderar på om jag ska baka något att stoppa dom i eller om jag ska frysa in alltihop… Lite ska nog in i frysen men allt? Det käns lite trist :P

Så jag skulle behöva lite tips, muffins, mjuka kakor eller Småkakor spelar ingen roll. Helst vill jag inte ha alltför söta recept men inte vanligt matbröd heller…

Sen har vi också en del amerikanska blåbär i trädgården och röda vinbär i frysen går det att blanda ner något av detta i receptet så gör det inget :P

Hanna 

aliciia
0

hih, Amerikanska Blåbär är gott (;

Abico
0

Ja det är dom :P Tyvärr är det inte riktigt samma sak som "riktiga" skogsblåbär men är man blåbärsälskare som jag så går allt i blåbärsväg ner ^^

Hanna 

FeliciaS
0

Vi har också massa rabarber, dock inte i vår lilla trädgård utan på odlingslotten…

Mamma gjorde rabarberpaj i förrgår (inte jag, är inte så mycket för pajer) och den blev förvånansvärt god ändå, säger jag som inte gillar annat än matpajer ^^,
Inte söt alls. Hon använde rårörssocker istället för vanligt vitt Socker så blir det lite nyttigare åtminstone ;)
Kan skriva receptet här snart, när hon kommer hem så kan du baka en sådan om du har lust :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

feiner
0

Saft eller soppa på rabarber är friskt o smarrigt. Bröd med blåbär, mums.

Solaika
0

Jag skulle blanda ihop rabarber med blåbär o vinbär.. o sen gärna lite jordgubbar (euroshopper har billiga, bra bär i frysen på många affärer) och så koka saft på det. Egengjord blandsaft är bland det godaste som finns ^^

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida