Bakningtips ;) !!
Okej, om en stund ska jag och min moster baka. Vi ska nog baka nån sorts kakor.. ;)
Kan ni inte skicka tips på olika kakor man kan baka?? ;D Skicka gärna med nån bild oxå!
<3<3 :)
// Michis
OKej, behöver inga tips nu ;) Vi gjorde syltkakor :P Dom blev jätte fina ^^ kanske kommer bilder sen.. Kan då berätta hur vi gjorde ;D
// Michis
Okej, vi gjorde så här.
Vi tog fram; mjöl, Socker, margarin, bunke.
Vi la i 200g margarin i bunken. Och så hällde vi 1dl Socker. Vi mosade i hop det. Och så hällde vi i 2dl mjöl och rörde i hop det. Och sen resten av mjölet (2½dl). Och så rörde vi ihop allt tills det blev en deg. Sen så tog vi ut degen ur bunken och rullade degen som en korv. Och så skärde vi det i bitar, och la på plåten som smörpapper och låg på. Sen så tröck vi lite lätt med fingret på mitten av bitarna, och lade på hallonsylten i hålen.
Och så här blev det ;)

// Michis

Det ser väldigt smarrigt ut ^^, :D

dom ser jättegoda ut!

Ååå vad gott det ser ut!! :D
// Nathalie
Vad fina dom blev! Mina blir aldrig så fina, så svårt att få sylten och hålen snygga tycker jag
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Gaah va fina! Mina blir ALLTID misslyckade!
Nyfiken på vegansk styrketräning? Då kan du kika in på min blogg http://veganlifting.blogspot.se/
Tack allihopa :) Dom var goda att äta oxå ^^ Hih..
// Michis

(Orkade inte skriva in hela receptet, så jag fotade det istället xD) Gör såhär: P.S Degen är svår att få till en deg, så antingen får man ta i lite flytande margarin (Milda Culinesse använde vi) eller får man ha i mindre mjöl, men vet inte hur det blir med mindre mjöl, så ni får göra vad ni tycker blir bäst xD
#9,10,11: Vad gott det verkar :) Ska testa göra sånn nån dag ;P Mumsigt, hihi..
// Michis
Okej.. ^^ Vill ha lite tips på goda kakor nu igen x) Ska baka nått gott imorrn!
// Michis

Småkakor elr något annat?

Har du testat att göra en marängtårta med Rostat ris? Sånt ris som man har som flingor eller i rischoklad? Vargårda ris tror jag att det heter. Receptet står p förpackningen. Det är en plastpåse.
Supergott och jätteenkelt!