Om småkakor
Fick ett önskemål för ett tag sen om en artikel om Småkakor. Nu är frågan då.. Vad om detta är det man skulle vilja veta? Recept? Hur man gör? Hur man lyckas bäst? Eller vad? Behöver tips på vad det är man vill ha i en sån artikel :-)
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

Ingen som har några idéer?
Does it become a walk?
/Ida

Jag tror på artiklar om grunderna i små kakor. Sedan en artikel där du kan göra flera kakor ur samma grund deg och sådant.
Jaja, bara lite tips.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jaa.. det va inga dumma idéer =) Tack =)
Does it become a walk?
/Ida

hehe, så har jag gjort något bra i dag i alla fall. hihi
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Svårt att säga, det finns ju SÅ många. :) Jag fick precis hem Martha Stewarts nya bok om just Småkakor - 175 recept. *dreglar*
Hur man lyckas med dom bäst. Sen gärna olika fyllningar man kan ha, om man vill ha dubbelkakor.

#5 Haha.. ja, det finns verkligen hur mycket som helst. Förstår att du dregglar. Du får lägga ut nåt recept om du hittar nåt som verkar oemotståndligt =)
#6 Inga dumma idéer =)
Does it become a walk?
/Ida
För längesen gjorde jag en kakor som kallades "tändstickan" Nån kanske känner till den. Gjorde en vanlig mördeg och spritsade långa längder på plåten. När längderna sen svalnade så skar jag rakt över och i ca 4 cm bitar.
Efter det gjorde jag en citron kräm som jag tyvärr har tappat receptet på, men har för mig att jag blandade smör, florsocker tillsammans och smaksatte med citron. 2 mördegsbitar ovanpå varann med citronkräm emellan. Den ena änden doppade jag i smält choklad. Dom var supergoda. Dessa kakor har jag inte gjort på flera år. Dom liknar verkligen tändstickor.

Det låter himla gott =)
Does it become a walk?
/Ida
Testa vetja. I morron kommer lillsyrran och då ska vi smaska i oss, ugnstekt lax med en otroligt god kallsås, gjord på creme fraiche, röd kaviar, gräslök, citronpeppar, salt. Till det kokt potatis. Till efterrätt blir det kladdkaka med vispgrädde.
schackrutor is to die for^^
Helena