Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketttips
Läst 64 ggr
Sommaräng
2

Nybörjare

Hej. Jag är nybörjare på att baka. Finns det något bakverk som man kan baka när man är nybörjare?

Carmarino
2

Det finns många bakverk som inte är så svåra. Chokladbollar till exempel. Är det något särskilt du tycker om och skulle vilja göra?

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Sindri
1

Sockerkaka var det första jag lärde mig baka. Av sockerkakssmet kan man också göra muffins. Kladdkaka är också väldigt enkelt.
Menar du matbröd finns det en limpa med filmjölk som inte behöver jäsa och inte knådas.

Kom ihåg att man får göra misstag när man börjar med något nytt. Det kan ta ett tag innan man får in "rätta schvungen". Ugnar kan också variera i temperatur fats man ställer in rätt grader.
Men när det blivit fel några gånger så brukar man veta hur man skall göra.

Sommaräng
1

#2: Sockerkaka har jag provat att baka och det gick bra men jag skulle vilja prova att baka annat också men vet inte vad bara.

Sommaräng
0

#1: Jag skulle vilja baka en kladdkaka.

Sindri
0
-Ett härligt forum för oss som älskar att baka. Oavsett om det är tårtor, kakor eller matbröd.
Carmarino
0

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

-Ett härligt forum för oss som älskar att baka. Oavsett om det är tårtor, kakor eller matbröd.
Sommaräng
1

#5: Tack för receptet.

Sommaräng
1

#6: Tack