Bakverk iFokus

Bakverk

Etikettkakor
Läst 76 ggr
Soligajag1
3

Kladdkaka

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Nu har jag bakat en annorlunda kladdkaka,
Recept på recept.se .
Supergod.

https://www.koket.se/kladdkaka-signerad-marie-fe

Jag ställer den inte i frysen , har den framme på bänken, sen i kylen senare.

HH 🙂

Den här kladdkakan gör succé varje gång! Det viktiga är kokosen istället för ströbröd och att kakan ska frysas innan den serveras. Så förbered dig i god tid eller bara baka en att alltid ha i frysen - redo att plockas fram! Har du tid och är pysselsugen, klipp ut ett mönster i vanligt papper och sikta florsockret över det. Receptet går utmärkt att både två- och tredubbla men då får man ha lite koll på tiden, kan behöva 30 minuter i ugnen för en dubbelt så stor form.
  • Redigerat 2025-03-12 19:44 av Carmarino
  • Redigerat 2025-03-12 17:32 av Soligajag1
91Marran
2

Vad är det i kladdkakan?

Mvh
Mig

Magi-cat
3

Ser läcker ut!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Soligajag1
2

#1:

Smör, Socker , salt , ägg , vetemjöl, vanillinsocker. Kakao,
Lite smör + kokos I formen

Gå in på recept.se/ kladdkaka.

HH 🙂

• Redigerat 2025-03-12 17:29 av Soligajag1
Soligajag1
1

#2:

Tack så mycket. Den blev så god. 😃

HH 🙂

Carmarino
1

#0: Tog mig friheten att korta ner länken lite. 😊

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Soligajag1
2

#5:

Tack snälla Carmarino 😃
Jag brukar skriva via min dator men den är trasig nu. Skriver via telefon , då är det svårt att kopiera länken. 😃

HH 🙂

Carmarino
2

#6: Ja, det problemet har jag också ofta.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Soligajag1
1

#7:

Okej. Toppen.
Jag brukar ju ta bilder på receptet annars. Har även massor med recept på bakverk gruppen. 😃👌♥️

HH 🙂