Loppis bakverk đ
Hejsan alla baksugna folks đđđ
Nu har jag bakat hallongrottor till nÀsta Loppis Lördagen 29 Oktober, det blir i lokalen vid mig denna gÄng.
Har en plÄt i ugnen nu , sÄ det blir 2 plÄtar - 24 st .
Nr 1 . Hallongrottor đ
Nu Àr dem klara och i 1,5 burk .
Ska kolla lite recept pÄ SmÄkakor.
Ska baka en annan dag .
HH đ
- Redigerat 2022-10-17 14:04 av Soligajag1
Hallongrottor Àr supergoda! Lycka till pÄ loppisen!!
Bor man pĂ„ Ăland, solen och vindarnas ö, sĂ„ skapade jag nĂ„gra sidor som visar vĂ„r vackra ö med hjĂ€lp av nĂ„gra bilder.
Oland4ever.com
Oland4ever.eu
OlandTurist.com
OlandsTuristguide.eu
#1:
Tack sĂ„ mycket! đâ€ïž
HH đ
RĂ€cker det verkligen med 24 stycken? Tycker det verkar vara strykande Ă„tgĂ„ng pĂ„ det du bakar till loppisen. đ
ÂĄÉčnÊÉuÆÄ±s ÉŻos uÇp ÉÉ„ É„Éo uÇÊxÇÊ ÉčÀɄ uÇp ÉÉčÇıdoÊ ÊÊÉ ÉčĂ¶É ÉčÉlÊ Ă„sÊÉo uÉÊn ÊÉčÉÉŻs ÉÉčÉq ÇÊuı np ÉčĂ€ ÉčÀɄ ÊÇp ÉsĂ€1 np uÉÊ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
#3:
Nej , jag ska baka mer sen , men tÀnkte baka olika bakverk . Kanel bullar , muffins , limpor , pajer , Àppelkakor , sockerkaka .
DÄ har dem en del att vÀlja pÄ.
HH đ
#4: Det lĂ€r nog behövas. đ
ÂĄÉčnÊÉuÆÄ±s ÉŻos uÇp ÉÉ„ É„Éo uÇÊxÇÊ ÉčÀɄ uÇp ÉÉčÇıdoÊ ÊÊÉ ÉčĂ¶É ÉčÉlÊ Ă„sÊÉo uÉÊn ÊÉčÉÉŻs ÉÉčÉq ÇÊuı np ÉčĂ€ ÉčÀɄ ÊÇp ÉsĂ€1 np uÉÊ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker