Bakverk iFokus

Bakverk

LĂ€st 112 ggr
Soligajag1
5

Hallonkaka

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu bakade jag en hallonkaka till kaffet 😊

Gör nog en egen vaniljsĂ„s , 😊😋đŸŒș

HH đŸ™‚

Carmarino
1

#0: SÄ gott. Hur gör du vaniljsÄsen?

ÂĄÉčnʇɐuƃıs ÉŻos uǝp ɐɄ Ʉɔo uǝʇxǝʇ ÉčÀɄ uǝp ɐÉčǝıdoʞ ʇʇɐ ÉčĂ¶ÉŸ Éčɐlʞ Ă„sʞɔo uɐʇn ʇÉčɐɯs ɐÉčɐq ǝʇuı np ÉčĂ€ ÉčÀɄ ʇǝp ɐsĂ€1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

HaMsTeRpLaMsTeR123
1

Oh vad gĂ„tt det ser ut đŸ˜đŸ„°

Soligajag1
2

#1:

portioner6 - 8 personer

1 vaniljstÄng
2 dl vispgrÀdde
2 dl mjölk
1 dl strösocker
4 Àggulor

Gör sÄ hÀr

HÀll mjölken och grÀdden i en kastrull. Snitta vaniljstÄngen och skrapa ner kÀrnorna i grÀddmjölken. LÀgg Àven i vaniljstÄngen. Koka upp och lÄt koka ett par minuter. Ta upp vaniljstÄngen och lÄt svalna.
Vispa Àggulor och Socker pösigt. TillsÀtt lite av grÀddmjölken och vispa lite till. HÀll Àggblandningen i kastrullen med grÀddmjölk. LÄt sjuda sakta pÄ svag vÀrme, utan att koka, under vispning tills den tjocknar. Den fÄr inte koka, dÄ skÀr den sig. Kyl sÄsen.

HH đŸ™‚

• Redigerat 2022-03-29 17:32 av Soligajag1
Soligajag1
1

#1:

Tack sÄ mycket!
Recept nedan , enkelt att följa ! 😊

VarsĂ„god 😊

HH đŸ™‚

Soligajag1
0

#2:

Tack sĂ„ mycket !! đŸ˜ŠđŸ„°

HH đŸ™‚

Carmarino
1

#4: Brukar undvika recept med enbart Ă€ggulor eller Ă€ggvitor. Resten av Ă€gget brukar bli liggande tills det har blivit dĂ„ligt, för jag glömmer att anvĂ€nda det till nĂ„got annat. đŸ„Ž

ÂĄÉčnʇɐuƃıs ÉŻos uǝp ɐɄ Ʉɔo uǝʇxǝʇ ÉčÀɄ uǝp ɐÉčǝıdoʞ ʇʇɐ ÉčĂ¶ÉŸ Éčɐlʞ Ă„sʞɔo uɐʇn ʇÉčɐɯs ɐÉčɐq ǝʇuı np ÉčĂ€ ÉčÀɄ ʇǝp ɐsĂ€1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Pilspets
1

Vad gott det det ut!

Vixxen
1

Smaskens!

Soligajag1
1

https://www.koket.se/hemlagad-vaniljsas

HÀr kommer ett annat recept som jag gjorde , hade i mer Àkta vanillinsocker .

SĂ„ enkelt och gott , bra recept.

HH đŸ™‚

Bjud pÄ Àkta vaniljsÄs gjord pÄ hel vaniljstÄng. Underbart gott till kakor och bÀrpajer!
Soligajag1
0

#6:

Okej , det gÄr att göra en tÄrtbotten med Àggvitan , till en scharchwald till ex.

HH đŸ™‚

Soligajag1
0

#7:

Den blev mycket god !!

HH đŸ™‚

Soligajag1
0

#8:

Ja , det va smaskens. Tar en bit till kaffet idag .

HH đŸ™‚

Carmarino
1

#10: Ja, det finns en hel del man kan göra med Ă€ggvitan, men det brukar inte bli av att jag gör det sĂ„ dĂ€rför blir Ă€ggvitorna liggande. 😊

Till en silverkaka krĂ€vs fyra Ă€ggvitor, sĂ„ den Ă€r perfekt om man gjort vaniljsĂ„s. 👍

https://receptfavoriter.se/recept/silverkaka.html

Silverkaka - en sockerkaka bakad med bara Àggvitor. Perfekt sÀtt om du har Àggvitor
Maria
1

#0 Wow, sÀger jag som aldrig bakar. Ser jÀttegott ut.

/Maria

Soligajag1
0

#14:

Tackar !! đŸ˜ŠđŸ„°đŸ˜‹đŸ‘

HH đŸ™‚