Bakverk iFokus

Bakverk

Etikettercupcakesmuffins
Läst 23148 ggr
Magisk
10

Frostingen är för lös

Gjorde efter receptet men då var allt bara mjöligt så jag hällde i lite mera mjölk men nu är den för lös. Har ingen mer florsocker. Vad gör jag nu?

Medarbetare på Anhörig.
Skrattar

Tessen
1

Oj, ja du. Det är lite svårt att lösa utan mer florsocker! Är det en frosting med något smör eller cream cheese i? Och skulle du isf kunna ta i lite mer av det för att få en krämigare konsistens? Annars så får du ställa den i kylen och hoppas på det bästa och sen om det inte hjälper är nog enda lösningen en sväng till närmsta affär och köpa florsocker. Själv så ser jag alltid till att ha ett extra paket florsocker hemma ifall något sådant skulle hända. Jag köper minst två paket så att jag har hemma. Samma med mjöl och Socker och om jag vet att jag ska göra en tårta eller cupcakes med en frosting som innehåller smör så ser jag till att köpa lite extra osaltat smör för man vet aldrig vad som händer. Eller när man får lust att baka :)

/T

Tessen
0

Om du har en matberedare så är väl kanske en annan nödlösning att köra strösocker i den till så fint malet pulver som det bara går och ha i lite i taget av det. Men jag är inte helt 100% säker på att det blir bra då jag aldrig testat. Men kör man det länge nog så borde det ge en något sånär liknande effekt och siga åt sig vätskan på ungeför samma sätt som florsocker.

/T

Magisk
2

Det blev en tur till minibutiken iaf. Blandade i och tyckte att den verkade bra men tji fick jag. Frostingen "smälte". Tjockare nästa gång. Detta var min första cupcake därav ett paket men skall tänka på det till nästa gång.

Medarbetare på Anhörig.
Skrattar

Tessen
1

Hah ibland går allt bara fel vad man än gör. Så blir det för mig ibland när jag experimenterar med nya recept. ^^ Vad för recept använde du? Om du vill ha lite recept att välja på så kan du ju kika in på denna tråden: http://bakverk.ifokus.se/discussions/4fe7453b88f4721a8c0028d5-smorkramerfrostings-recept?discussions-2 Jag ska baka två sorters minicupcakes och tar gärna emot tips! ska göra hälften chocholate chocholate chip muffins med kokos-frosting och strö över lättrostade kokosflingor. choklad och kokos är helt galet gott ihop! :) Sen några ljusa muffins, förmodligen efter mitt favoritrecept på saftiga vaniljmuffins som bakas med creme fraiche i så att dom inte blir så söta. Men vad för frosting vet jag inte vad jag ska ha på dom så tips mottages gärna. :)

/T

Magisk
0

Jag hittade receptet på ica.se.

Medarbetare på Anhörig.
Skrattar

Bjallstal
0

#4 Du vill inte dela med dig av receptet på vaniljmuffinsen? Lät galet goda :)

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Tessen
0

#4 Det är ju mitt "Alltid omtyckta, saftiga, inte för söta vaniljmuffins"-recept!!! 😮
Haha eller ja, jo, okej då, det är klart jag delar med mig av det då jag hittade det på någon blogg, som jag glömt namnet på, för ett antal år sedan.
Jag har verkligen aldrig misslyckats med dom, varken som normalstora eller mini vilket jag gör oftast.
I detta inlägget hittar du receptet. Hoppas att du blir nöjd och tycker om dom om du testar receptet!  :)

/T

[Sabina]
0

Provade ditt recept på vanlijmuffinsen häromdagen då sambon fyllde år.

Jättebra recept och mycket goda mincupcakes  (med choklad-espresso frosting) blev det.

Tack Terese! 🙂

Tessen
0

Vad bra att receptet uppskattas och det var så lite så, bara kul att dela med sig av recept! Själv gillar jag inte kaffe, men om man gör det så är choklad/espresso-frosting säkert gott! Jag ska göra chokladmuffins med kokos-frosting och vaniljmuffins med hallon/mascarpone-frosting när jag blivit lite piggare.

Har hemsk hosta nu som sätter igång igen samma sekund som hostmedicinen slutar verka och än så länge har jag lyckats spräcka 3 revben genom att hosta.
Man är inte så värst pigg på att baka då utan ligger hellre i sängen, dricker te och ser på film på laptopen!

/T

[Sabina]
0

Usch fy, stackare. tre revben!! 😕 Bakning är en trevlig hobby men hälsan kommer först. Hoppas du kryar på dig snart 🌺 / Sabina