Födelsedagstårta
På lördag fyller jag år och planen är att baka en tårta. Jag har varit nyfiken att testa sådant "fluff" som så många använder i tårtor! När jag och pojkvännen diskuterade kom vi fram till att Dumle lakrits nog vore häftigt. Jag älskar kombon mjölkchoklad+lakrits! Fast nu när jag kollat närmare på det så verkar det inte finnas påsar att köpa med bara dessa i 😕 Tror ni att det skulle fungera att byra ut mot Fazers chokladkaka Salmiakki? Länk till bild: http://www.mediabanken.se/Customer/ImageBank/FazerProdList/Image.aspx?opvno=94387181&itype=Jpg500p
Vidare har jag tänkt matcha med hallon. Hade ni använt bara mosade bär eller gjort någon slags mousse?
Till sist spackla med grädde och täcka med mmf, jag gillar inte Marsipan. Något jag bör tänka på där? Tror ni att en nybörjare som jag klarar att göra den och få den snygg på tårtan? 🤪
Tar gärna emot förslag på utseende också! Går det att färga mmf? Svart? Rosa? Hur skulle ni pyntat? Jag behöver all input jag kan få!
Jag gillar hallongrädde, då blir det grädde med hela hallon i bara. Det ger lite annan "textur" och inte bara fluffigt.

MMF går jättebra att färga. Inga problem. Jag har använt geléfärger för det är det jag haft hemma och det har funkat bra. Svart KAN vara jobbigt för det krävs mycket färg och myyyycket knådande för att få in färgen jämnt.
Gjorde tårta förra helgen och jag gjorde hallonmousse och dumlefluff. Gillar mousse bättre än bara grädde med hallon i. :)
Medarbetare på bakverk.ifokus.se
Tack för era förslag och tankar! Jag har bestämt att det blir mousse, tycker det känns lyxigare på något sätt, och pojkvännen är inte så förtjust i "ren" grädde. Har hittat ett recept på fluff med salmiakki, så det blir det! Hittade även svart hushållsfärg i affären, provar att färga en liten del av mmf'en med den, för att dekorera lite med, resten får bli med röd färg. Hoppas det blir bra!