Bakverk iFokus

Bakverk

Etikettövrigt
Läst 1061 ggr
Wezza
0

Till hårbollen

Är det någon här som bakar tårtor mm till hunden (å katten mm)? Jag ska nämligen själv ge mig på min första hundtårta om några veckor ;)

Medarbetare på Hundparkour.ifokus

Holtan
0

Har aldrig gjort en men skulle jag göra en så skulle jag gör mer en smörgåstårta. Alltså med typ leverpastej, rostbiff eller så. Inte egentligen så mycket sött. De är ju inget som är bra för våra djur egentligen.
Du kan ju göra en tårta och dekorera med ex hundgodisar. De finns ju i diverse färger och former :) Så som färglada hundben i miniformat :)

Holtan
1

Varför inte använda blodpudding istället för tårtbotten. Fyll med leverpastej mellan lagren och runt om och klistra fast hundgodis och hundkex på :)

Elena-Maria
0

Hundarna hemma har alla varit galna i pannkakor, plättar och våfflor. Alltså borde ju pannkakstårta med hundgodis vara en vinnare till hunden.

Till katterna däremot är det lite klurigare. Mina katter är till exempel inte så jätteförtjusta i grädde och sådant (den ena lite, den andra inte alls) så här är det mer klassiskt kattgodis som gäller, men det får inte vara mjölkpastiller eller dylikt.

Fred och god växt!

Driva
0

Tänk på att de flesta djur inte tål laktos lika bra som människor och mycket grädde kan göra att de blir väldigt dåliga i magen.

Jag skulle skippa "råa" mjölkprodukter (så som grädde, kesella osv) i tårtor till djuren och ist satsa på som någon skrev leverpastej eller likande

Besök min blogg: http://bumpi.se

Wezza
0

Det enda ''mänskliga'' jag kommer använda e en färdig tårtbotten, hade gärna gjort en själv men har inte form å sånt…Resten e hundvänligt så att säga :)

Medarbetare på Hundparkour.ifokus