En Frillcake
Den här tårtan har jag gjort till min kille som ska fira sin födelsedag idag. Fler bilder på tårtan finns här:
bakministeriet.blogspot.com
Det där är nog den snyggaste tårtan jag någonsim skådat. Ryser och får lite tårar i ögonen faktiskt😊Det där skulle vara ett givet val till mitt bröllop! Hoppas du håller på med tårtor då för då skall jag banne mig betala dig en fetingbunt med pengar att göra en😃(ja alltså inget bröllop närmsta framtiden men det är en klockren bröllopstårta den dagen…)
Kunde inte hålla mig ifrån att titta in på din sida… Du gör galet vackra tårtor, dina bilder är konstverk. 🌺
Tack ska ni ha!
#1 Du får skynda dig att gifta dig innan jag öppnar eget och blir svindyr!;-)
#3 Haha jag skulle nog kunna lägga bra mycket på en grym bröllopstårta! Om jag inte själv kommer ikapp dig haha nejdå så stort engagemang har jag inte men har en månad på mig att träna så i veckan är det redan nu en hel del bak planerade :D
Dina tårtor är ju så fina att det nästan är pinsamt ;) Får man fråga hur stora bottnarna är i diameter och hur många bitar de räcker till på ett ungefär?
Fred och god växt!
#5 Åh, tack ska du ha. Den här tårtan är 15 cm i diameter och 9 cm hög. Det blir nog mellan 8 och 11 bitar skulle jag tro.
Ja, det är ganska mycket faktiskt… Bakar själv just nu och försöker beräkna bitar nämligen. Tårtbotten utan fyllning är 8 cm gjord i en 24 centimetersform… Vi kommer äta ihjäl oss med andra ord ;)
Fred och god växt!
Ja, jisses! Jag tippar på att tårtan kommer bli sådär 12 cm hög? Det blir alltså en tårta som räcker till mellan 24-31 bitar. Här har du en tårtbitsuträknare: http://lindarunn.blogspot.se/2010/12/har-finns-bara-tartbitsutraknaren.html
Får hoppas att vi blir fler än de för närvarande 8 då ;) De får väl frysa in resterna, det funkar ju fint.
Tack för adressen till den fiffiga tårtbitsuträknaren. Den kommer användas flitigt framöver :)
Fred och god växt!
#9. Jag ser fram emot att få se din tårta här sedan!:-)