Bakverk iFokus

Bakverk

Etikettövrigt
Läst 1146 ggr
plutopellis
2013-04-12 22:18
0

Behöver råd!

Min bror ska gifta sig och jag erbjöd mig att göra tårtan. Först fick jag svaret oj det har vi inte ens tänkt på! Eftersom ingen av dom äter tårta. Fick då svaret gör precis vad du vill men ena fyllningen ska vara viol som jag hade i min den tyckte de om. Jag tänkte då eftersom vi bara blir ca 20 st göra två mindre tårtor så det blir två olika om någon inte gillar viol. Så den ena blir viol och vanilj. Sen tänkte jag då någon choklad-historia i den andra men då helt plötsligt kom kravet: lakrits/hallon! Lakrits i tårta?! Och ännu värre: ta gärna krisp i typ krossad turkisk peppar! Vad hade ni gjort? Jag får ångest bara jag tänker på kombinationen och i en tårta till råga på allt!!! Ska man baka den fast jag själv inte ens kommer testa den? Eller ska jag vägra? Behöver råd!

[Moa-]
2013-04-12 22:21
0

Hallon och lakrits är ju kanongott ihop! Tänk bara på "döskallegodisarna", det är en klassisk kombo, krisp brukar jag tycka är gott men ofta daim eller mint, men varför skulle laktriskrisp vara fel? =)

plutopellis
2013-04-13 07:13
0

Men i en tårta? Tårta med lakrits i får det att vända sig i magen på mig :(

Caf_Roy
2013-04-13 07:46
0

Enkelt. Gör en liten odekorerad provsmakningstårta!

Gillar dom den är det frid och fröjd, gör de det inte, se då till att du redan har tänkt ihop en annan god kombination som du föreslår innan de hinner tänka ut en annan tveksam historia.

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

[WickedAlly]
2013-04-13 08:08
0
plutopellis
2013-04-13 09:05
0

Nu låter jag sådär negativ till era förslag men kommer förmodligen inte träffa dom innan då vi bor en bit ifrån varandra men får nog helt enkelt göra en provtårta ändå och avgöra själv :)

plutopellis
2013-04-13 09:06
0

#4 den måste testas! Tack :)